تکمیل ۷۰ پروژه نیمه تمام خوسف به اعتبار نیاز دارد

فرماندار خوسف گفت: اکنون حدود ۷۰ پروژه نیمه تمام و در دست ساخت در این شهرستان وجود دارد که تکمیل و بهره برداری آن‌ها نیازمند اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شفیعی فرماندار خوسف گفت: پارسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان ابلاغ شد در حالی که حدود ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین وجود پروژه‌های نیمه تمام سبب شده است پروژه‌های زیرساختی و فرهنگی مورد انتظار مردم نیز با مشکل مواجه شود.

شفعی اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ وسعت، سومین شهرستان وسیع استان است و بیشترین پراکندگی را بین ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی دارد.

فرماندار خوسف سهم اعتبارات ملی شهرستان خوسف را اندک دانست و عنوان کرد: بایستی برای رفع مشکلات اعتباری شهرستان تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

شفیعی تصریح کرد: به دنبال تبدیل شدن بخش خوسف به شهرستان، تنها تابلوی دستگاه‌های اجرایی از نمایندگی به اداره ارتقا یافته و ۹۰ درصد این ادارات نیز با ۲ یا سه نفر نیرو اداره می‌شود که سبب شده در خدمت رسانی به شهروندان با مشکل مواجه شویم.

وی به بیمارستان در حال ساخت خوسف اشاره کرد و گفت: این بیمارستان سال گذشته ردیف ملی گرفت و پیمانکار از ابتدای اردیبهشت ماه شروع به کار کرد که پیش بینی می‌شود سال ۹۹ ساختمان آن تکمیل شود.

فرماندار خوسف ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در ارتباط با بیمارستان تامین تجهیزات و نیروی انسانی است که انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی از اکنون به فکر باشد تا بعد از تکمیل با مشکل مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت مجوز احداث مرکز جامع سلامت با چند پزشک مستقر به شهر خوسف را داد که به دلیل کوتاهی در واگذاری زمین، این مجوز حذف شد و در اختیار یکی از استان‌های دیگر قرار گرفت.

شفیعی با بیان اینکه حتی شهر خوسف یک سالن جلسات استاندارد ندارد گفت: همچنین مجتمع فرهنگی هنری شهر از دهه ۸۰ آغاز به کار کرد و همچنان نیمه تمام است و نیاز به تزریق اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف کمترین امکانات و فضای ورزشی را بین سایر شهرستان‌ها دارد اظهار داشت: تقاضا داریم حداقل یک ساختمان ورزشی استاندارد در این شهر احداث شود.

خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است و سال ۱۳۹۱ با تصویب هیات وزیران شهرستان شد.

انتهای پیام / ط ا

 

برچسب ها: فرمانداری ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.