سرلشکر رشید در بازدید از منطقه نازعات و جزایر تنب بزرگ و کوچک:

نیروی دریایی سپاه امروز بالاترین آمادگی رزمی را داراست

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: نیروی دریایی سپاه امروز بالاترین آمادگی رزمی را داراست، اما باید بر این توان بیفزاییم.

نیروی دریایی سپاه امروز بالاترین آمادگی رزمی را داراستبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در راس یک هیئت عالی رتبه نظامی از منطقه نازعات و جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید و ضمن ارزیابی توان و آمادگی رزمی و عملیاتی رزمندگان مستقر در این جزایر، از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در این بازدید که دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه وی را همراهی می‌کرد در اجتماع رزمندگان مستقر در تنب بزرگ اظهار داشت: جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک ، بوموسی و سایر جزایر ما از جنبه تعلق ، پیوستگی و ضرورت صیانت و دفاع از آنها هیچ تفاوتی با تهران، شیراز، اصفهان و دیگر نقاط کشور نمی‌کنند.

وی افزود: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگانی از سراسر ایران اسلامی برای دفاع از میهن در مقابل دشمن جنگیدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اشغال دشمن قرار بگیرد، به طور قطع و یقین همان اهمیت امروز در مورد این جزایر وجود دارد.

سرلشکر رشید خاطر نشان کرد : درسال‌های دفاع مقدس ما از 30 کشور اسیر داشتیم؛ همه کشورهای شرق وغرب، هم آمریکایی‌ها هم شوروی و هم ناتو و هم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حمایت صدام آمدند و ما تنها بودیم اما در چنین شرایطی با هدایت‌های امام راحل، مجاهدت و جانفشانی های رزمندگان و همراهی ملت غیور ایران، دشمنان در تحقق اهداف شوم خود ناکام ماندند.

وی افزود: در مقطع کنونی نیز به لطف تلاش‌ها و مجاهدت‌ها، تدابیر و اجرای برنامه‌های ویژه آمادگی رزم، میزان توان و آمادگی نیروهای مسلح در سطح بسیار بالایی قرار دارد؛ نیروی دریایی سپاه امروز بالاترین آمادگی رزمی را دارا است اما همواره به طور مستمر و دائمی باید بر این توان وآمادگی بیفزاییم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه در چهل سال گذشته جمهوری اسلامی با استکبار جهانی همواره در تقابل است و دلیل این درگیری، شکست‌های متعدد و پی درپی آنان از ایران اسلامی در سطوح و عرصه‌های مختلف بوده است .

سرلشکر رشید اولین عرصه شکست دشمنان از جمهوری اسلامی را پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام (ره) عنوان و تصریح کرد: ملت ایران موفق شدند در همان روزهای نخست انقلاب اسلامی قدرتهای شرق و غرب را شکست دهند. بنابراین پیروزی انقلاب اسلامی به منزله برداشته شدن اولین گام شکست برای آمریکایی ها بود و به این ترتیب دراین مدت چهل ساله شاهد شکست های متعدد آمریکا در برابر ملت شریف ایران بوده ایم.

وی اضافه کرد: شکست دشمن در منطقه با وجود هزینه‌های هنگفت ازجمله در کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و... از دیگر شکست‌هایی بوده که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار از محور مقاوت، انقلاب اسلامی و ملت ایران متحمل شده است.

سرلشکر رشید یکی از برجسته‌ترین توفیقات بعد ازانقلاب اسلامی به فرمایش رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) را فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: امروز نیز غیور مردی، ایثار و حماسه آفرینی شهدای مدافع حرم کمتر از فتح خرمشهر نبوده است .

وی افزود : مقابله جدی با تروریسم تکفیری داعش که دست پرورده و پرورش یافته ی استکبار جهانی بود به برکت مجاهدت های مدافعان حرم حاصل شد و این نیز یکی دیگر از شکست هایی بود که جبهه مقاومت به جبهه استکبار جهانی، نظام سلطه وهمدستانش در منطقه تحمیل کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در ادامه تاکید کرد: آمریکایی ها برای حضورنامشروع خود در منطقه به دنبال بهانه بوده و هستند وآنها خود داعش و گروه های تروریستی و تکفیری را ساخته و پرورش دادند تا برای مبارزه ی دروغین باآنها بهانه و دلیلی برای توجیه حضورشان برای افکار عمومی دنیا تراشیده باشند اما با رصد نقشه ها و تحرکات آنها و اسناد و مدارک دقیق دال بر حمایت آمریکایی ها از این گروه های تروریستی، به دنیا این پیام را انتقال دادیم که آمریکایی ها دنبال منافع و به تاراج بردن ذخایر کشورهای منطقه و موجه نشان دادن حضورشان هستند .

وی افزود: در عین حال جبهه مقاومت بود که توانست با اقتدار، این گروههای جنایتکار تروریستی را نابود و یکی دیگر از شکست های آمریکایی ها از جبهه مقاومت در منطقه رقم بزند.

سرلشکر رشید تأکید کرد: حضور ما در سوریه و عراق بنا به درخواست دولت های آنها و یک حضور مستشاری بود که اگر به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در مقابل داعشی ها درکشور های سوریه و عراق مبارزه نمی کردیم باید در مرزها وشهرهای ایران باآنها می جنگیدیم و مقابله می کردیم اما با ساماندهی و سازماندهی جوانان آن کشورها و مشاوره به آنان توانستیم باصلابت و اقتدار این گروه های تروریستی دست پرورده آمریکا را با شکست مواجه کنیم.

وی یادآور شد : یکی دیگر از شکست‌های مفتضحانه آمریکایی‌ها به اعتراف خودشان، هزینه‌های هنگفت و سرسام آور و کشته شدن نظامیان آنان در منطقه بود؛ آمریکا علیرغم هزینه بسیار هنگفت و سنگین در کشورهای یاد شده، هیچ دستاورد و موفقیتی کسب نکرد به گونه ای که رئیس‌جمهور خبیث آنان سفر به عراق را شبانه و مخفیانه انجام داد و این در حالی است که مسئولین جمهوری اسلامی ایران با تدابیر و رهنمود های هوشمندانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) با اعلام قبلی به این کشورها سفر می کنند و تمام رسانه های دنیا این سفر را مخابره می کنند که وجه تمایز فرهنگ مقاومت با فرهنگ سلطه گری و خو و خصلت استکباری است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) مقاومت را بهترین راه برای مقابله با دشمنان و عقب راندن آنان دانست و تاکید کرد: ما در عرصه های مختلف مانند هشت سال دفاع مقدس و همچنین در رخدادهای سالهای اخیر در منطقه موفقیت در سایه مقاومت را تجربه کرده ایم و این یادآور فرمایش گرانقدر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) است که "هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است".

سرلشکر رشید در پایان تاکید کرد: مادامی که آماده باشیم و مقاومت کنیم دشمن جرأت هیچ گونه تعرضی را نخواهد داشت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آدریان
۱۷:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
زنده باد سپاه غیور
آخرین اخبار