۴ کشور حاشیه اقیانوس آرام تا سال ۲۰۷۵ زیر آب می‌روند!

وزارت خارجه انگلیس در پیامی اعلام کرد چهار کشور در حاشیه اقیانوس آرام در سال‌های ۲۰۵۰ تا ۲۰۷۵ کل زمینهایشان را به سبب افزایش سطح آب دریا‌ها از دست خواهند داد.

۴ کشور حاشیه اقیانوس آرام تا سال ۲۰۷۵ زیر آب می‌روند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ملانی هاپکینز، سفیر انگلیس در فیجی گفت تغییرات آب و هوایی واقعا یک مسئله موجودیتی است. وی افزود تعدادی از کشور‌ها در حاشیه اقیانوس آرام به سبب افزایش سطح آب دریا‌ها بین سال‌های ۲۰۵۰ تا ۲۰۷۵ غیرقابل سکونت خواهند شد و این امر پیامد‌های جدی برای بقای این مردم خواهد داشت. اما این مسئله همچنین پیامد‌های حقوقی و سیاسی نیز بدنبال دارد.

او در ادامه گفت: من فکر می‌کنم اکثر کشور‌ها باید درک کنند که این موضوع، برای این جزایر مسئله بقای مردم است. این موضوع دیگر یک مسئله علمی نیست. پیش از این نیز جزایری به دلیل افزایش سطح آب اقیانوس‌ها از بین رفته اند.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: اساسا ما باید شاهد اجرای تعهدات کشور‌ها بر اساس توافق پاریس به ویژه درخصوص انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باشیم. ما همچنین باید شاهد سرمایه گذاری قوی در ساز و کار مالی تغییرات آب و هوایی نظیر صندوق آب و هوایی سبز باشیم تا بتوانیم به کشور‌ها نشان دهیم راه جایگزین برای دستیابی به رشد ممکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار