کرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد؛

تصویب اعتبار ۴۰ میلیارد تومان بازسازی مناطق سیل زده ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام به بیان آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده پرداخت.

تصویب اعتبار ۴۰ میلیارد تومان بازسازی مناطق سیل زدهاحمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده این استان، اظهار کرد: سکونت موقت اهالی در واحد‌های خود فعلا تا ساخت واحد جدید متوقف شده است. در این مرحله تمام واحد‌هایی که نیاز به آواربرداری داشته اند به طور ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده و در حال احداث بنای جدید هستند.
 
وی ادامه داد: شش طرح هادی اضطراری در بخش ماژین و تجدید نظر در کوتاه‌ترین زمان توسط بنیاد مسکن استان تهیه و در کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسید و جهت اجرا و صدور پروانه رایگان جهت احداث ابلاغ شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و استعلام‌های بعمل آمده تنها یک روستا در بخش ماژین روستای دمرود نیاز به تملک زمین داشته که با هماهنگی و همکاری کمیته امداد حضرت امام (ره) تملک و آماده سازی و پیاده سازی قطعات در حال انجام است و تمام متقاضیان این روستا جهت انعقاد قرارداد به بانک عامل معرفی شدند. همچنین، سایر روستا‌های بخش ماژین مشکل تامین زمین نداشته و بصورت اختیاری و موضعی انجام و زمین‌های مربوطه به طرح هادی الحاق و بدون هیچگونه مشکلی در حال ساخت و ساز هستند.

وی افزود: تصویب کل اعتبار مورد نیاز جهت مرمت و بازسازی زیر ساخت‌های خسارت دیده و ایمن سازی محیط روستا‌ها ۴۰ میلیارد تومان در هیات دولت انجام شده است. همچنین تخصیص مرحله اول اعتبارات به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در حال برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

کرمی در پایان و در پاسخ به این سوال که اطلاعات چند خانوار سیل زده برای دریافت بسته اقلام مصرفی بادوام از قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده، ارائه شده است، خاطرنشان کرد:  ۴۰۰خانوار اقلام ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) و قرارگاه بازسازی اهدا شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار