لزوم برخورد جدی با ساخت و ساز‌ها در اراضی ملی و کشاورزی

نماینده، ولی فقیه در گیلان خواستار برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیر قانونی در اراضی ملی گیلان شد و گفت: ساخت و ساز‌های بدون مجوز قانونی در اراضی ملی و کشاورزی باید تخریب شوند.

لزوم برخورد جدی با ساخت و ساز‌ها در اراضی ملی و کشاورزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه مقابله با زمین خواری و حفظ منابع طبیعی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دادگستری گیلان برگزار شد با تاکید بر قانونمند کردن تغییر کاربری اراضی کشاورزی تصریح کرد: بعضی از افراد بومی بیش از ۱۰۰ سال در روستا‌ها ساکن هستند، اما در گرفتن سند با مشکل مواجه اند.
وی به قانون اراضی ملی مصوب سال ۱۳۴۱ اشاره کرد و افزود: توسعه شهری موجب شده بعضی از اراضی در محدوده شهری قرار بگیرند و نیاز به تغییر کاربری دارند.
امام جمعه رشت، خواستار برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیر قانونی در اراضی ملی گیلان شد و بیان کرد: ساخت و ساز‌های بدون مجوز قانونی در اراضی ملی و کشاورزی باید تخریب شوند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولان باید مردم را باید نسبت به موارد قانونی توجیه کنند، تصریح کرد: مدیران و متولیان امور باید همراه کشاورزان بوده و از روستا‌ها بازدید میدانی داشته باشند.
وی بر وحدت رویه اداره‌های مختلف برای صدور مجوز‌های لازم به روستائیان تاکید کرد و گفت: مسئولان مربوطه مردم را درگیر پیچ و خم اداری نکنند و آن‌ها را به اداره‌های مختلف حواله ندهند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مردم برای دریافت مجوز‌های لازم نباید در پیچ و خم اداری سرگردان باشند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد برای خرید زمین از استان‌های دیگر به گیلان هجوم می‌آورند و روش‌های دور زدن قانون را بلد هستند.
آیت الله فلاحتی، خواستار جلوگیری از هجوم بی رویه خریداران اراضی کشاورزی بیرون از گیلان توسط دستگاه‌های مربوطه شد و یادآور شد: باید اراده‌ای باشد تا زمین‌های کشاورزی استان از بین نرود.
وی با اشاره به تلاش و اقدام‌های صورت گرفته مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حفظ اراضی ملی در گیلان، اظهار کرد: با افرادی که به دنبال تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان هستند باید برخورد جدی شود.
امام جمعه رشت بر به کارگیری نیرو‌هایی برای حراست از اراضی ملی و کشاورزی گیلان تاکید کرد و افزود: اگر تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان تداوم پیدا کند در سال‌های آینده به مرحله بحرانی می‌رسیم.

انتهای پیام/آ

اراده‌ باید باشد تا زمین‌های کشاورزی گیلان از بین نرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.