استقبال آمریکا از توقیف نفتکش حامل نفت ایران از سوی انگلیس

دولت آمریکا با گفتن اینکه توقیف نفت‌کش حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق «خبری عالی» است از اقدام انگلیس در این خصوص استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا با گفتن اینکه توقیف نفت‌کش حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق «خبری عالی» است از اقدام انگلیس در این خصوص استقبال کرد.

بر این اساس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «خبر عالی؛ انگلیس ابرنفت‌کش گریس ۱ را که با نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال حمل نفت ایران به سوریه بوده، متوقف کرده است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبادله نفت بین ایران و سوریه را «غیرقانونی» توصیف کرده و گفت آمریکا با همکاری متحدانش اجازه منتفع شدن دو کشور از چنین مبادلاتی را نخواهد داد.

وی نوشته است: «آمریکا و متحدانش به رژیم‌های تهران و دمشق اجازه نخواهد داد از این تجارت غیرقانونی منتفع شوند.»

ایران روز پنجشنبه از احضار «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه به دلیل توقیف غیرقانونی نفت‌کش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان خبر داد.

در جریان این احضار رئیس اداره سوم غرب اروپا با غیرقابل قبول دانستن این اقدام و اینکه حسب اطلاعات موجود توقیف این نفتکش به درخواست آمریکا صورت گرفته است، خواستار رهاسازی سریع نفتکش مزبور شد.

وی با اشاره به حرکت این نفتکش در آبراه‌های بین المللی، اقدام نیروی دریایی انگلیس را معادل با «راهزنی دریایی» خوانده و گفت آن کشور حق ندارد تحریم های یکجانبه خود یا اتحادیه اروپا را به صورت فراسرزمینی علیه کشورهای دیگر اعمال کند. این همان سیاست زورمدارانه آمریکا است که کشورهای اروپایی همواره نسبت به آن معترض بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رفسنجان دربست
۱۱:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
واقعا که جای تأسف داره اخه با این وعض نباید نفتکش بدون هیچ مراقبتی رودزیا حرکت میکرد باید امنیتش اول فراهم میشد.خیلی خیلی زشته انگلیس جرات همچین کاری پیداکرده.ازمسولان خواهش دارم به این کار انگلیس سریع پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ما تنگه هرمز را میبندیم الان که انگلیس همچنین جراتی کرده ما باید کاری کنیم که وقتی کشتیهای آمریکا وانگلیس وارد خلیج‌فارس یا تنگه هرمز میشوند .مرگ برانگلیس نوکر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
یه گوش مالی هم به انگلیس بدیم که دیگه از این غلطا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مقابله به مثل با شدت دو برابری ؛ گرفتن دو کشتی حامل سوخت از دولت انگلیس.
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اونوقت کشتیهای اروپایی به راحتی در خلیج فارس حرکت کنند؟
باید سریعا 2 کشتی اروپایی یا آمریکایی را در خلیج فارس توقف کرد تا حساب کار دستشان بیاید
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بجشم
آخرین اخبار