رئیس خانه صمت قم عنوان کرد؛

تولید ۸۰ درصد کفش کشور در قم

رئیس خانه صمت قم گفت:۸۰ درصد کفش کشور در قم تولید می‌شود و برای ۲۵ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

تولید ۸۰ درصد کفش کشور در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ابوالفضل فراهانی،رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت قم نقش استان  در صنعت کفش را مورد توجه قرار داد و گفت: قطب اصلی صنعت کفش کشور قم بوده و بخش مهمی از نیاز کشور به این محصول در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی صنعت کفش گفت: صنعت کفش قم بیش از ۵ هزار شغل مستقیم و بالغ‌بر ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است و ۸۰ درصد کفش کشور در استان تولید می‌شود.


فراهانی با اشاره به احداث شهرک کفش و دمپایی ماشینی استان، بیان کرد: این شهرک تخصصی همگن‌سازی و تأمین زنجیره تولید صنعت کفش استان را بسترسازی خواهد کرد.


رئیس خانه صمت قم ادامه داد: بازارچه فروش مدرن کفش در این شهرک تخصصی دایر می‌شود همچنین با بهره‌برداری از شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی استان زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز فراهم خواهد شد.


وی مشکل اصلی صنعت کفش استان را مدنظر قرار داد و گفت: تأمین مواد اولیه مهم‌ترین مشکل این صنعت در قم است، نوسانات ناگهانی و توزیع اشتباه مواد اولیه صنعت کفش مشکل و معضل اصلی واحد‌های تولیدکننده کفش است.


وی تصریح کرد: درصورتی‌که مشکل مواد اولیه واحد‌های تولیدکننده کفش استان حل شود، مشکلات جانبی دیگر مانند بیمه و مالیات در روند مطلوب‌تری قابل پیگیری خواهد بود.


فراهانی با اشاره به مشکل اصلی کمبود مواد اولیه گفت: مواد اولیه صنعت کفش به‌صورت عمده در داخل کشور تولید می‌شود، اما توزیع نامناسب آن در بورس و افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی آن در این بستر، مهم‌ترین معضل مواد اولیه صنعت کفش استان است.


رئیس خانه صمت قم همچنین ابراز کرد: ۱۰ درصد از واحد‌های تولیدکننده کفش قم در وضعیت رکود قرار داشته و ۳۰ درصد نیز وضعیت نیمه فعالی دارند، اما بقیه این واحد‌ها با ظرفیت قابل‌توجهی مشغول فعالیت و تولید هستند.


فراهانی در ادامه مشکل واحد‌های غیرمجاز فعال در صنعت کفش استان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: روند شناسایی و صدور پروانه کسب به واحد‌های غیرمجاز به‌صورت مستمر با همکاری سازمان صمت استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ش

وضعیت صنعت کفش قم

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار