افروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه :

سنت ما ایرانیان دود و قلیان نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سنت ما ایرانیان دو و قلیان نیست درنتیجه خانواده‌ها نباید فرزندان خود را به رستوران‌های سنتی ببرند.

سنت ما ایرانیان دود و قلیان نیست / خانواده‌ها نباید فرزندان خود را به رستوران‌های سنتی ببرندبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی افروز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره موضوع خانواده و سلامت در خطبه‌های پیش  از نماز جمعه تهران اظهار کرد: خانواده تنها نهاد طبیعی، بی‌بدیل و جاودانه بشر است و پیامبر اکرم (ص) پس از تأسیس مسجد فرمودند محبوب ترین بنای هستی از نظر من خانواده است.

وی افزود: گاهی اوقات والدین فرزندان خود را به رستوران‌های سنتی می‌برند در حالی که سنت ما دود و دم و قلیان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: سیگار و دود قلیان از هزاران ماده سمی تشکیل شده است و حتی اطرافیان اشخاصی سیگاری نیز از این مضرات آسیب می‌بینند.

افروز بیان کرد: دود و مشتقات آن در فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان تأثیر می‌گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: افراد سیگاری هزاران روز از بهترین روزهای خوب عمر خود را از بین می‌برند و لازم به ذکر است که استعلام دخانیات در اشخاصی که بهره هوشی پایین‌تری دارند بیشتر است و هوشمندان جهان کمتر به این وادی گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: اندیشه متعالی، انگیزه قوی و اراده استوار از مؤلفه‌هایی هستند که به ترک دخانیات و مشتقات آن کمک می‌کنند همچنین باید بدانیم که استعمال دخانیات یک رفتار نامطلوب  اجتماعی تلقی می‌شود.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دود و قلیان مصداق شراب داره که برای بدن ضرر داره و باید حرام اعلام بشه و قلیان خانه ها جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
قطعاً حرفشون درسته .چرا که ما ایرانیان از همان ابتدا که ایران شکل گرفت و فرهنگ و تمدن ایجاد شد عاقل و با شعور بودند و این تمایل به دود و به دنبال اون هزاران مرض ،از ما نیست.این خصلت و طرز رفتار ، گرایش به شیطان و بدی است...
آخرین اخبار