توضیحات سعید آذری و کارشناس حقوقی فوتبال در مورد انتقال رضا شکاری به پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان به همراه یک کارشناس حقوقی فوتبال، در مورد موضوع انتقال رضا شکاری به پرسپولیس تهران توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با انتشار پستی در اینستاگرام درباره جذب بازیکنان جدید همچون رضا شکاری که قبلا در این باشگاه اصفهانی شاغل بود، توسط باشگاه پرسپولیس تهران مطالبی را منتشر کرد.

توضیحات طعنه آمیز مدیرعامل ذوب آهن و کارشناس حقوقی فوتبال در مورد انتقال شکاری به پرسپولیس

آذری در اینستاگرام نوشت: "موظف بودم به عنوان یک همکار و نه کسی که از شکاری شکایت کرده است، این ماجرا را به پرسپولیسی‌ها گوشزد کنم. خیلی از هواداران پرسپولیس هم خوشحال شدند که یک نفر حواسش به این ماجرا بوده است اگر در پرونده مهدی طارمی هم این اتفاق می‌افتاد و از قبل استعلام می‌شد، شاید آن محرومیت‌ها پیش نمی‌آمد."

آذری همچنین در مورد انتقال شکاری به پرسپولیس در برنامه ورزش و مردم با حالتی کنایه آمیز عنوان کرد: به عنوان کسی که شاید یک روز تجربه بیشتری نسبت به سایر مدیران فوتبالی در این ورزش بوده می‌خواهم به ایرج عرب بگویم نه در مورد شکاری بلکه در مورد هر بازیکنی که حتی در کمیته فنی لیگ ایران که تجربه بازی دارد استعلام لازمه را بگیرد.

وی افزود: من قلبا برای رضا آرزوی موفقیت می‌کنم. رضا بازیکنی بود که در ذوب آهن رشد کرد، اما ناگهان یک مدیر برنامه‌ای پیدا شد و وی را فریب داد. من در مورد انتقال شکاری به روستوف روسیه حدود ۴ ساعت با او و پدرش حرف زدم. شکاری فکر می‌کرد روستوف مدینه فاضله است و او را به عرش می‌رساند. ما حتی درمورد انتقال وی به تیم اتلتیکو مادرید صحبت‌هایی داشتیم، اما او و پدرش راضی نشدند. حالا نمی‌دانم چطور شد بعد از ۲ سال که از مدینه فاضله به لیگ ایران برگشته است. البته برای رضا آروزی بهترین‌ها را دارم.

توضیحات طعنه آمیز مدیرعامل ذوب آهن و کارشناس حقوقی فوتبال در مورد انتقال شکاری به پرسپولیس

غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال درباره این موضوع گفت: همه چیز به مفاد قرارداد بستگی دارد. اگر در مفاد قرارداد برای بازیکن یا مربی که در قرارداد یک باشگاه بوده و یا برای باشگاه حق فسخ قرارداد به صورت یک جانبه پیش‌بینی شده باشد، کسی که حق فسخ دارد می‌تواند یک جانبه دست به این اقدام بزند.

وی افزود: اساسا نظام حقوق قرارداد‌های ورزشی با نظام حقوق قراردادهای دیگر برابر است و طرفین آزاد هستند تا جایی که مغایر با قوانین و مقررات نیست، راجع به مفاد قرارداد اقدامی داشته باشند. این اصل کلی به حساب می‌آید.

رفیعی در مورد شکایت آذری، از باشگاه پرسپولیس به علت به خدمت گرفتن شکاری عنوان کرد: شکاری چند فصل بازیکن روبین کازان به حساب  می‌آمد و  بر اساس شنیده‌ها اگر شکاری در قرارداد خود حق فسخ یک جانبه‌ای را نمی‌داشت، نمی‌توانست دست به فسخ قرارداد با ذوب آهن اصفهان بزند و برای روبین کازان بازی کند. روبین کازان اگر از این موضوع آگاه نبود هرگز شکاری را به خدمت نمی‌گرفت و خود را تا پای محرومیت نمی‌کشاند. پس مشکلی برای به خدمت گرفتن شکاری وجود ندارد.  

او ادامه داد: اگر بازیکنی بند فسخ را به قرارداد خود اضافه کند به باشگاه خود بابت این اقدام پولی پرداخت خواهد کرد و این مورد کفایت می‌کند. وقتی این بازیکن حدود چند فصل برای روبین کازان بازی می‌کند، امکان ندارد دچار اشتباه شود. در نهایت حتی اگر  شکاری دچار اشتباه شده باشد مراجع ذی صلاح او را وادار می‌کنند تا جریمه مالی خود را به باشگاه ذوب آهن پرداخت کند و محروم نخواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از پرونده انتقال شکاری به پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار