امام جمعه قزوین:

حجاج وحدت را در حج به نمایش بگذارند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت : حجاج وحدت توحیدی را در حج به نمایش بگذارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار دست اندرکاران حج با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که حجاج این فرصت را قدر بدانند و مخصوصاً در نماز‌های جماعت شرکت کنند، کسی از آن‌ها به تفرقه دامن نزند و بازارگردی نکنند و آن رفتاری که مورد تأیید ائمه اطهار (ع) است را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: باید با رفتارمان در حج، آموزه‌های ائمه اطهار (ع) را نشان دهیم و اگر غیر خواست ائمه رفتار کنیم، شرمنده آن‌ها خواهیم بود.

وی افزود: هنوز فرصت مطالعه برای حجاج وجود دارد تا با شرکت در کلاس‌های آموزشی و توجه بیشتر به نکاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، از آن حج با معرفتی که معمولا یک بار نصیبشان می‌شود، به نحو شایسته استفاده کنند و وحدت توحیدی را به نمایش بگذارند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه سالروز کودتای نوژه اشاره کرد و گفت: خدای متعال در این ماجرا توجه کرد تا کودتاچی‌ها رسوا و دستگیر شدند و در نهایت خطر بزرگی از سر انقلاب کنار رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خلبان‌هایی که دستگیر شده بودند را امام خمینی (ره) فرمودند شما اگر موفق هم می‌شدید و بمباران هم می‌کردید، با مردم طرف بودید و مردم به حساب کار خطای شما رسیدگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای آمریکا در حال افول است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها هر روز بیشتر از گذشته از خلیج فارس می‌ترسند و فاصله خود را نیز بیشتر می‌کنند، آن‌ها قبلاً در خلیج فارس خیال راحت داشتند و آن جا را مانند خانه خود می‌دانستند، اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی خلیج فارس و دریا‌های دورتر را نیز برای آمریکایی‌ها نا امن کرده است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امروز زمزمه عقب نشینی سعودی ها، اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها از یمن هر روز بیشتر از گذشته شنیده می‌شود و در میان صفوف این‌ها اختلاف ایجاد شده است و کاملاً مردد هستند و می‌گویند ما نمی‌توانیم طاقت بیاوریم تا یمنی‌ها فرودگاه‌ها و تأسیسات نفتی ما را بمباران کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: حال در شرایط کنونی عربستانی‌ها باید بساط خود را جمع کنند و در همان روز‌های نخستی که آن‌ها با حمایت آمریکا و اتحاد برخی از شیوخ منطقه به این ماجراجویی دامن زدند، نصیحت شدند که این کار برای شما هیچ آورده و عاقبت خوبی نخواهد داشت و امروز خودشان به این نکته و نقطه رسیده اند و در باتلاق یمن آنچنان فرو رفته اند که عقب نشینی نیز برایشان دشوار است و مرگ و نابودی را جلوی چشمان خود می‌بینند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت پیکر دو شهید تازه تفحص شده استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه تشییع باشکوهی صورت گرفت و خانواده‌های هر دو شهید گرانقدر، آماده هستند که راه و رسالت شهیدشان را ادامه دهند.

امام جمعه قزوین همچنین به سالگرد ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در لبنان توسط رژیم منحوس صهیونیستی اشاره و بیان کرد: باید بدانیم هر کجا از رژیم منحوس صهیونیستی یاد می‌کنیم، ترور، آدم ربایی، کودک کشی، ظلم، تجاوز و جنایت را یاد می‌آوریم و جز مقابله شدید و انتقام الهی هیچ راه دیگری برای برچیده شدن بساط این قده سرطانی وجود ندارد؛ همان راهی که امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند.

وی با بیان اینکه این ایام روز قلم است، ابراز کرد: کسانی که قداست قلم را حفظ کردند خدا به آن‌ها عزت و اقتدار داد و آن‌هایی که قداست قلم را شکستند خیری نخواهند دید.

حجت السلام و المسلمین عابدینی به روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت: باید کار‌های فرهنگی، قرآنی و معنوی در این بقاء بیشتر شود، مهمانان و زائرانی که به این بقاء مشرف می‌شوند را پذیرایی معنوی کنیم و کاری کنیم تا بقاء متبرکه کانون نشر معارف دین، قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

انتهای پیام/ک

خطبه‌های نماز جمعه در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.