رئیس اتاق تعاون ایران:

اگر دولت قانون را اجرا کند بخش تعاون نیاز دیگری ندارد

عبدالهی گفت: توقع داریم تا با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوانین در زمین مانده توسط دولت به اجرا درآید.

پیگیری اجرای قوانین در بخش تعاون/ هنوز برای رسیدن به اهداف خود، فاصله داریمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در صبحانه کاری با  محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن درخواست از این مقام مسئول برای پیگیری اجرای قوانین در بخش تعاون کشور گفت: این پیگیری می‌تواند ماحصل خواسته فعالان افتصادی باشد.

وی افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ بنا بود بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم ۲۵ درصد اقتصاد را در دست داشته باشد، اما با گذشت سه سال از اتمام برنامه این مهم محقق نشده است و مهمترین دلیل عدم اجرای قوانین مرتبط با بخش تعاون است.


بیشتر بخوانید: دستگاه‌های غیرلازم در اقتصاد دخالت نکنند +سخن نگاشت 


عبداللهی بیان کرد: به رغم ظرفیت‌های قانونی موجود برای رسیدن به هدف، ۹۰ درصد قوانین  به اجرا در نیامد. بسیاری از اجزای لازم برای رسیدن به هدف مانند حضور در بازار‌های پولی و بانکی و بیمه در اختیار بخش تعاون قرار نگرفت و این مسائل باعث بی انگیزگی شده است حتی بانک توسعه تعاون هم با سرمایه اندک توانایی حمایت از این بخش را ندارد.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: آنچه که ما فقط از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توقع داریم این است که پیگیری کند تا قوانین در زمین مانده توسط دولت به اجرا درآید و اگر این اتفاق بیفتد نیاز به چیز دیگری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگرچه اشکالات مدیریتی در داخل بخش هم برای رسیدن به اهداف بوده است که این موضوع مربوط به فعالان بخش است و باید حل شود.

عبداللهی گفت: ما نه پول میخواهیم نه کمک دیگری، محدودیت‌ها را درک می‌کنیم، اما توقع داریم تا درخواستمان در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه بخش تعاون تاثیر کذار است بیان داشت: اگر دولت از این بخش هوشمندانه استفاده کند بسیاری از مشکلات دولت در زمینه اشتغال و ... حل خواهد شد.

انتهای پیام/

حل مشکلات دولت در زمینه اشتغال با کمک بخش تعاون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اگه تعاوني خوب بود شوروي كه پدر تعاونيه بيچاره نميشد
آخرین اخبار