برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت سیب زمینی از سطح ۳۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شد.

برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان آغاز شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تا اوایل مرداد در سیستان و بلوچستان ادامه دارد اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، دلگان و قصرقند عمده مناطق کشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان بحساب می‌آیند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی سال گذشته سبب کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی در استان از ۴۳۰ هکتار به ۳۸۰ هکتار کنونی شد.

وی بیان کرد: سیب زمینی تولیدی کشاورزان سیستان و بلوچستان در کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف نقش موثری خواهد داشت.

دهمرده افزود: خاش به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین‌های حاصلخیز از نظر میزان تولید و کیفیت محصول سیب زمینی رتبه نخست سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/گ

برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.