رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد:

تولید روزانه ۶۴ هزار تن زباله در کشور/ تمام مردم کشور باید محیط‌بان باشند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه ۶۴ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح شنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه راهبرد محیط زیست توسعه پایدار است، گفت: تمام مردم کشور باید محیط بان باشند.

وی با بیان اینکه کشوری که بخواهد حقوق نسل‌های بعد را در زمینه محیط زیست تأمین کند نباید بیش از ۴۰ درصد از منابع آب‌های تجدیدپذیر را استفاده کند، اظهار داشت: این در حالی است که در ایران در برخی سال‌ها تا ۱۱۵ درصد از منابع آب‌های تجدید پذیر استفاده کرده‌ایم که اگر به این موضوع توجه نشود نمی‌توان محیط زیست را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه روزانه هر نفر ۸۰۰ گرم زباله تولید می‌کند که با احتساب جمعیت کشور روزانه ۶۴ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که خیلی بیشتر از زباله‌های تولیدی کشورهای دیگر است، گفت: برای حفاظت از محیط زیست باید همه تلاش کنند.

کلانتری به وجود بیش از ۳ میلیون اسلحه غیرمجاز که تهدیدی برای ذخایر وحوش محسوب می‌شود اشاره کرد و با بیان اینکه شاخص‌های موجود در زمینه محیط زیست کشور شاخص‌های خوبی نیست، گفت: با این شاخص‌ها امیدی برای حفظ محیط زیست برای نسل‌های بعدی وجود ندارد.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۷ هزار نفر پرسنل دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از آنها محیط بان هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه همه مردم کشور باید توسعه محیط زیست را اصل بدانند، اظهارداشت: استراتژی سازمان حفاظت محیط زیست خواسته‌های جناح ها، حزب‌ها و گروه‌ها نیست بلکه توسعه پایدار را دنبال می‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه در تمام دنیا از مناطق حفاظت شده طبق دستورالعمل‌های خاصی استفاده می‌شود چرا که وقتی مردم وارد زیستگاه‌ها شوند اهمیت آن‌ها را درک می‌کنند، گفت: اگر مردم محیط زیست را درک نکنند در حفظ آن همراهی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دیروز در سفر به شهرستان‌های استان همدان گله‌ای از حیوانات مشاهده شد که در جاده تردد داشتند، اظهار داشت: این رفتار حیوانات نشان دهنده احساس امنیت از جانب آن هاست که این امنیت به وجود آمده را نتیجه فرهنگ مردم می‌دانیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید این رفتار را توسعه و بهبود داد چرا که محیط زیست بدون مشارکت مردم هیچ است، گفت: مردم باید با محیط زیست آشنا شده و آن را حفظ کنند کما اینکه در برخی شاخص‌ها باید تجدید نظر صورت گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال آب به همدان با بیان اینکه آب را باید در داخل استان جستجو کنید و بیرون از استان آبی برای همدان نیست، گفت: جمعیت، تقاضا و مصرف زیاد شده است.

کلانتری با بیان اینکه با این وضعیت استان همدان نمی‌تواند تامین کننده علوفه برای سایر استان‌ها باشد، گفت: بیلان منفی ۳ میلیون متر مکعب آب کشور را درگیر کرده و در برخی بخش تجدید نظر جدی واجب است چرا که با کشت گیاهان پر آب بر مدام بر مشکلات می‌افزاییم.

وی با بیان اینکه آب‌های زیرزمینی قدرت مقابله با این مصرف را ندارد، گفت: اگر با این حجم مصرفی از منابع آب پیش برویم نه تنها کشاورزی بهبود نمی‌یابد بلکه کشاورزی برای نسل‌های بعد نیز از بین می‌رود.

انتهای پیام/س

محیط زیست جای سیاسی کاری نیست

برچسب ها: محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.