استاندار اردبیل:

اقتصاد رو به رشدی در استان اردبیل آغاز شده است

استاندار اردبیل گفت: با اجرای برنامه‌های اشتغالزایی و توسعه گردشگری، استان اردبیل اقتصاد رو به رشدی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در همایش روز ملی اصناف گفت: تامین زیرساخت‌ها و صدور مجوز‌های لازم مهمترین وظیفه دولت است و در استان با اتخاذ وحدت رویه و اتحاد بین مدیران و نمایندگان مجلس و با حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری، مسیر جهشی خود را طی می‌کند، ولی ضرورت دارد برای جبران کاستی‌ها بیش از پیش تسریع یابد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه استان با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عظیم از جمله پروژه راه آهن میانه- اردبیل و نیز مطالعه و ادامه این پروژه به پارس آباد و اتصال به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان به سرعت در حال انجام است، به هدف گذاری و اجرای برنامه‌های توسعه استان در بخش‌های توسعه گردشگری و اشتغال زایی اشاره کرد و افزود: تاثیر نهایی این اقدام‌ها ایجاد در آمد برای مردم که بالطبع تاثیر مستقیم در افزایش درآمد اصناف نیز دارد اجرا می‌شود و استان اردبیل روند رو به رشدی را در توسعه اقتصادی آغاز کرده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه خصوصی‌سازی و واگذاری بخشی از تصدی گری‌های دولت به مردم گره گشای بسیاری از مشکلات است، واگذاری کارخانه نئوپان خلخال و شرکت کشت و صنعت مغان را به عنوان نمونه‌های بارز این موضوع اشاره کرد و گفت:کارخانه نئوپان خلخال که کاملا تعطیل شده بود با واگذاری به بخش خصوصی نه تنها ۱۶۰ کارگر مشغول به کار کرد بلکه در قالب طرح توسعه و درخواست تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی که به تصویب رسیده است طی ۹ ماه آینده میزان اشتغال زایی خود را به حدود ۵۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

بهنام جو از استخدام ۵۰۰ نفر نیروی انسانی جویای کار جدید در شرکت کشت و صنعت مغان سخن گفت و ادامه داد:تبدیل وضعیت نیرو‌های موجود، برنامه ریزی افزایش تولید و صادرات، این شرکت را به یکی از نمونه‌های موفق واگذاری‌ها در آینده تبدیل می‌کند.

وی افزود: اشتغال و ایجاد درآمد در همه بخش‌های جامعه تاثیرگذار بوده و عامل مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل از ظرفیت‌های قابل توجه سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های توسعه گردشگری برخوردار است و اجرای طرح‌های گردشگری استان از قبیل زمستان بیدار، اندبیل خلخال، آبگرم کوثر و مشکین‌شهر و دیگر طرح‌ها نیز در همین راستاست که با تکمیل برخی از طرح‌های نیمه تمام و در حال اجرای گردشگری، شاهد رشد و شکوفایی صنعت توریسم استان خواهیم بود.

بهنام جو استفاده از پتانسیل بخش کشاورزی، بخصوص توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای را یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی استان برشمرد و گفت:افزایش سطح گلخانه‌های استان از ۱۰ هکتار به ۳۵۰ هکتار را با نگاهی به سهم قابل توجه ایجاد اشتغال و صادرات این بخش، آغاز کرده ایم و امیدواریم با تولید محصولات کیفی و بسته بندی‌های شکیل، استان اردبیل به مرکز تولید محصولات گلخانه‌ای با برند مطرح در کشور و حتی جهان تبدیل شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع افزایش درآمد اصناف عنوان کرد و گفت: موارد و راهکار‌های بیان شده در این همایش را به جد پیگیری می‌کنیم.

استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد: با اتحاد و یکدلی از مشکلات و گره اقتصادی که دشمنان ملت ما با تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه و سنگ اندازی‌های خود در مسیر برنامه‌های اقتصادی دولت به وجود آورده با سربلندی گذر کنیم.

در این همایش از خانواده‌های معظم شهدای منتسب به اصناف، پیشکسوتان و اصناف برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

همایش روز ملی اصناف در استان اردبیل

برچسب ها: اقتصاد ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
جاوید
۲۱:۱۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
استاندار اقای بهنامجو جای تقدیر است ویک استاندار موفق بوده است عملکرد ایشان در برنامه ریزی وپیگیری پروژه ها ومدیریت اجرایی بسیار خوب بوده اسا تشکر میکنیم امید است مورد حمایت قرار گیرد با احترام
آخرین اخبار