کاروان امام رضا (ع) ۱۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌کند

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت توسط این کاروان در۴۰ نقطه استان به اجرا در می‌آید.

کاروان امام رضا (ع) ۱۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دادخدا خدایاررئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با ورود ۲ کاروان «زیر سایه» از ۱۶ تیر به سیستان و بلوچستان برنامه‌های مختلف عمومی نظیر حضور در شهرستان‌های مختلف استان، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان و خانواده معظم شهدا برای این کاروان پیش بینی شده است.

وی ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا (ع)، ترویج و بهره مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم (ع) و تقویت جریان‌های جوانمردی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات ارزشمند آستان قدس رضوی در رفع محرومیت و کمک به وضعیت مردم این استان گفت: هم اینک ۲۵ کانون تخصصی و موضوعی این آستان در استان فعال هستند که در آن‌ها بیش از سه هزار خادم امام رضا (ع) عضویت دارند.

وی افزود: کانون خادمان رضوی سلامت سیستان و بلوچستان در کشور رتبه نخست را در ارائه خدمات به هموطنان دارد به طوریکه در سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم این دیار از خدمات ویزیت رایگان پزشکان بهره‌مند شده اند.

خدایار اعزام بیش از ۱۲ هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس را از دیگر خدمات این نهاد در سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: در سال‌های قبل تنها افراد بالای ۳۵ سال شامل این اعزام می‌شدند، اما از امسال این زیارت شامل همه اقشار جامعه می‌شود.

وی توزیع بیش از ۱۰ تن گوشت قرمز بین فقرا، ۲۵ هزار بسته ارزاق بین مستمندان، ۱۰۰ هزار کارت هدیه بین بیماران صعب العلاج، ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان، اجرای ۴۰ طرح ایجاد و تعمیر مسکن نیازمندان، اعطای هزار فقره جهیزیه و ۳۰۰ وام پنج میلیون تومانی بین زوجین را از مهمترین خدمات آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: از امروز نیز توزیع ۱۰۰ فقره جهیزیه بین نیازمندان استان آغاز خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان کانون خانواده شهدا، مشاره خانواده و حقوقی، شعر و ادب، مداحان، وقف و نذر و رسانه را از جمله عرصه‌های فعال کانون تخصصی و موضوعی در این استان ذکر کرد و افزود: یک باب ساختمان در زاهدان به ارزش حدود ۴۰ میلیارد ریال و یک ساختمان در دلگان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال تاکنون برای فعالیت‌های این نمایندگی در استان وقف شده است.

وی کانون اشتغال و کارآفرینی را از کانون‌های فعال این نمایندگی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۱۰ خانواده برای پرورش دام سبک در استان شناسایی و در حال استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس برای کارآفرینی و اشتغال هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: فلسفه تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌ها جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آستان در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان است.

خدایار اظهار داشت: افرادی که تمایل داشته باشند تحت عنوان خادم یار به فعالیت بپردازند این دفتر آماده جذب آنان است.

انتهای یپام/ع

کاروان «زیر سایه»در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار