در حالی که شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری مدعی شدند دونالد ترامپ در دیدار با کیم جونگ اون بدون تیم محافظت خود وارد خاک کره شمالی شد، خبرگزاری آسوشیتدپرس بر اساس مستندات این مسئله را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته پس از پایان نشست گروه بیست در ژاپن به کره جنوبی سفر کرد و در نقطه صفر مرزی دو کره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد.

ترامپ تنها وارد خاک کره شمالی نشد

به ادعای برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با کیم جونگ اون به تنهایی [بدون حضور تیم حفاظتی] تا ده قدم وارد خاک کره شمالی شد. این در حالی است که آسوشیتدپرس، پس از بررسی یک سری عکس و فیلم از این ملاقات تایید کرده که ترامپ تنها نبوده است.

آنتونی اورناتو، مامور ویژه در جریان این دیدار ترامپ را همراهمی می‌کرد. اگرچه تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که ترامپ به تنهایی همراه با کیم جونگ اون وارد خاک کره شمالی شد، ولی تصاویر احوالپرسی دیپلماتیک دو مقام که سوزان والش به ثبت رسانده، نشان می‌دهد ترامپ تنها نبوده است.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکاست که وارد خاک کره شمالی شد. او در دیدار سه ساعته از منطقه صفر مرزی دو کره، به مدت ۸۰ دقیقه با رهبر کره شمالی ملاقات کرد و در تمام این مدت ماموران سرویس مخفی آمریکا از او محافظت می‌کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار