اختصاص بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای رونق اشتغال روستایی

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق اشتغال روستایی کشور تخصیص داده شده است.

اختصاص بیش از ۱۳ هزار میلیارد برای رونق اشتغال روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، منوچهر رزم‌جو معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی گفت: بیش از ۴۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سامانه کارا ثبت‌نام شد که از این تعداد ۱۰۲ هزار طرح با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های عامل تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اشتغال روستایی اقدامات ارزشمندی در راستای ایجاد توسعه متوازن صورت گرفته افزود: برای اجرای این طرح ۱.۵ میلیارد دلار معادل ریالی ۱۸ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان مربوط به سایر دستگاه‌ها و مابقی مربوط به دستگاه‌های حمایتی بود.

رزم جو ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری روستاییان در سال ۹۶ رقم ۸.۹ درصد بود که در سال ۹۷ به ۷.۹ درصد کاهش یافت و همچنین از سوی دیگر سهم اشتغال روستاییان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه سالانه باید ۵ هزار روستا در راستای شکوفایی برنامه اقتصادی شناسایی شود افزود: سهمیه برای استان‌ها نیز مشخص شده و نیاز است در مجموع بر اساس برنامه ۵ ساله ششم اقتصادی ۲۵ هزار روستا شناسایی شوند.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه از ۱۰۲ هزار طرح مصوب شده تاکنون به ۹۷ هزار طرح توسط بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده است، گفت: ۲۶ درصد اعتبارات مربوط به اشتغال روستایی و عشایری توسط نهاد‌های حمایتی و ۷۴ درصد توسط سایر دستگاه‌ها جذب شده است که پیش‌بینی می‌شود با جذب مجموع این اعتبار برای ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور اشتغال‌زایی شود.

رزم‌جو ادامه داد: در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و منابع طبیعی باید ۴۵ درصد اعتبارات به این بخش‌ها اختصاص پیدا می‌کرد، اما در استان مرکزی ۵۶.۵ درصد به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در استان در بخش صنایع دستی و فرش ۸ دهم درصد، گردشگری ۷.۲ دهم درصد و ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷.۸ دهم درصد اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/م

توجه به رونق و توسعه روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.