کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند از کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک از یک کپسول اکسیژن در عملیات پلیس شهرستان شازند خبر داد.

کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان شازند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ محمد عقیل سلگی فرمانده انتظامی شهرستان شازند از کشف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: ۱۵ کیلوگرم تریاک از یک کپسول اکسیژن در عملیات پلیس در شازند کشف شد.

وی در مورد نحوه این عملیات اظهار داشت: ک توزیع کننده مواد مخدر که در حال جابجایی ۱۵ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در یک کپسول اکسیژن بود توسط عوامل پلیس شناسایی و دستگیر شد.

بنابر ماده ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، هرکس تریاک و دیگر موادمخدر را خرید، نگهداری، مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد و تبصره ذیل همین ماده به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:

۱. تا پنجاه گرم، تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق.

۲. بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، پنج تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

۳. بیش از پانصدگرم تا پنج کیلوگرم، پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس.

۴. بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم، شصت تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ده سال حبس و در صورت تکرار برای بار دوم علاوه بر مجازات‌های مذکور، به جای جریمه مصادره اموال ناشی از همان جرم، و برای بار سوم اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم.

۵. بیش از بیست کیلوگرم تا یکصدکیلوگرم، علاوه بر مجازات مقرر در بند ۴ به ازاء هر کیلوگرم دو میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می‌گردد و در صورت تکرار اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم را خواهد داشت.

انتهای پیام/ ر

۱۵ کیلو گرم تریاک در شازند کشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.