همایش بزرگداشت مقام امامزادگان در کاشان برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان و آران و بیدگل و تقدیر از خادمان نمونه این بقاع متبرکه با ورود پرچم متبرک گنبد آستان مقدس امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) در سومین شب از دهه کرامت و برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در کاشان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،برگزاری این همایش با ورود پرچم متبرک گنبد آستان مقدس امام حسین (ع) و ابالفضل العباس (ع) توسط دو نفر از خدام ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاشان حال و هوای امام رضایی جشنواره را با شور حسینی عجین کرد و دل‌های شهروندان کاشانی را از پنجره فولاد در صحن سقاخانه به بین الحرمین گره زد.

فضای باشکوه و معنوی شب سوم جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با همایش نورانی بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان و آران و بیدگل از قلوب شکسته عاشقان امام رضا (ع) در این همایش چشمه چشمه اشک و التجا به شمس الشموس شد و با توسل به جود، رافت و کرامت رضوی بهار استجابت شد.

ورود خدام بقاع متبرکه به جشنواره با لباس‌های متحد الشکل و حمایل‌های سبز رنگ و طلایی، شاخه‌های گل و چوب پر‌های زیبا در دست در حالیکه نغمه رضا رضا و یا ضامن آهو برلب داشتند فضای دبیرستان امام کاشان را سراسر از شور و شکوه و شعور رضوی کرده بود و از زمین بر آسمان نورافشانی می‌کرد.

امشب آه و آهو از پنجره توسل کاشانی‌ها با ذکر سلام بر امام حسین (ع) و صلوات خاصه امام رضا (ع) بر بال ملائک پل زد و زیباترین شور شیرین رضوی و شعور حسینی را بر محمل شیدایی علوی مرکب راهوار استجابت از مشهد تا کربلا کرد.

حضور گروه‌های خدام ستاد بازسای عتبات عالیات، آستان امامزادگان سلطان علی بن باقر (ع) و قتلگاه آن حضرت در مشهد اردهال، امامزاده هاشم (ع) و امامزاده قاسم بن علی النقی (ع) باب المراد در بیدگل، بی بی زینب (س) در یزدل و سلطان، ولی بن موسی الکاظم (ع) در راوند همراه با نوای زیبا و روحانی نقاره زنی زیباترین ملودی شور و شعور معنوی را با شکوه رضوی بر دل دوستداران علی بن موسی الرضا (ع) می‌نواخت و باران اشک را میهمان آسمان چشمانشان کرد تا دستانشان شاخه طوبی بر گردن آسمان شود و با پای دل زائر حرم و زیارت از راه دور شوند.

دیشب هر شهروند کاشانی در آه و آهو با خود نجوا و مناجاتی داشت و زیباترین تابلوی راز و نیاز و استجابت را از بوم دلش و شبنم چشمش در استجابت پنجره فولاد زیر سایه خورشید قاب طلایی کرد.

کاشانی‌ها در سومین شب از دهه کرامت و برگزاری جشنواره ملی آه و آهو زیر سایه خورشید با همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه عشق رضوی را کیمیای نور و انرژی و معنویت کردند تا از عطر وخیر و برکت آن برای همه سال توشه بگیرند و خوشه برچینند.

همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان و آران و بیدگل و تقدیر از خادمان نمونه این بقاع متبرکه با ورود پرچم متبرک گنبد آستان مقدس امام حسین (ع) و ابالفضل العباس (ع) در سومین شب از دهه کرامت و برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان با سخنرانی دکتر غلام عباس کوچکی، استاد دانشگاه و روان شناس برگزار شد.

تقدیر از خادمان نمونه بارگاه شهید اردهال و خواهر سرداران شهید ترنجی فرد خادمه قتلگاه سلطان علی بن باقر (ع)، ستاد بازسای عتبات عالیات، امامزاده هاشم (ع) و امامزاده قاسم بن علی النقی (ع) در بیدگل، بی بی زینب (س) در یزدل و سلطان، ولی بن موسی الکاظم (ع) در راوند برنامه پایانی این همایش بود.

شایان ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت ۱۱ شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت (۱۳ تیرماه) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد و تا ۲۳ تیرماه شام ولادت امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد آیتم از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب ۸ همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

آه و آهو در کاشان میزبان همایش بزرگداشت مقام امامزادگان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.