با زمین خواران به طور جدی برخورد می شود

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: درصورت مشاهده هرگونه تعدی و تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی از سوی زمین خواران به طور جدی با آنان برخورد می‌شود.

با زمین خواران به طور جدی برخورد می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،خلیل آقاجانلو مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه شورای اداری  با اشاره به وضعیت فعلی کشوردرعرصه‌های بین المللی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان به برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها در این اداره کل تاکید کرد.

وی همچنین به ضرورت مدیریت هزینه‌ها تاکید کرد وافزود: امسال نیزهمانند سال‌های گذشته صندوق توسعه ملی علی رغم فشار‌ها و تحریم‌ها اعتباراتی را در راستای توسعه، حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی ابلاغ و به تصویب رسانده است.

آقاجانلو از تصویب ۲۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ۲ و نیم برابر شدن اعتبارات استانی هم خبر داد و گفت: با افزایش اعتبارات، مسئولیت همکاران نیز جهت پیشبرد اهداف تعیین شده سنگین‌تر می‌شود.

خبر خوش این جلسه تداوم اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی بود که آقاجانلو به آن نیز گریزی زد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح‌های منابع طبیعی دراستان روند تزریق اعتبارات از محل این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت.

وی به مشارکت ادارات منابع طبیعی در همه‌ی شهرستان‌های استان در طرح‌های صندوق نیز تاکید کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر قانون حفاظت از محیط بانان و جنگلبانان به تائید شورای نگهبان برسد و در کشور اجرایی شود، دغدغه فعالان در عرصه یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر کشور نیز کاهش می‌یابد.

وی حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره کل در اطفای حریق مراتع و جنگل‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه و با آموزش جوامع محلی و دهیاران در روستا‌های مناطق بحرانی می‌توان از آتش گرفتن حجم وسیعی از مراتع جلوگیری کرد.

آقاجانلو با تاکید براولویت بندی هزینه‌های ضروری و غیر ضروری و همچنین تامین امکانات لازم برای اطفاء حریق در شهرستان‌های تابعه در این مورد افزود:هیچ شهرستانی دراستان زنجان نباید مشکل تامین آب و یا سوخت داشته باشد.

آقاجانلو با اشاره به جذب سرمایه گذار برای نهالستان کوشکن و استفاده از تمام پتانسیل این نهالستان خاطر نشان کرد: برای تولید بذر نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در سال آینده با مشکلات جدی در این حوزه مواجه نشویم.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعامل با مردم را یکی از نقاط مثبت در مبارزه به زمین خواری برشمرد و گفت: با زمین خواران به طور جدی برخورد می‌شود.

وی آگاهی بخشی و مشارکت مردمی را به عنوان مهمترین رکن در حفاظت و صیانت از این سرمایه‌های خدادادی اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول با اجرای طرح کاداس دراستان، امکان اصلاح نقشه‌های منابع طبیعی نیز به وجود می‌آید.

کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به ضرورت مستند سازی پروژه‌های در حال احداث منابع طبیعی نیز خاطر نشان کرد: اداره منابع طبیعی هر شهرستان مسئول مستند سازی و به تصویر کشیدن روند فیزیکی طرح‌ها در همان شهرستان هستند.

وی اظهارکرد: با تهیه و توزیع کتابچه از مستندات به فرمانداران، دهیاران و جوامع محلی می‌توان آنان را در جریان اقدامات انجام شده قرار داد.

ارائه آمارعملکرد حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌ها توسط رؤسا ادارات، بررسی موضوع توسعه گیاهان دارویی، بررسی وضعیت اعتبارات ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی و توزیع شهرستان‌ها و همچنین ارئه گزارش درباره عملکرد معاونت آبخیزداری در مورد پروژه‌های سال ۹۷ و طرح‌های در دست اقدام امسال از دیگر موضوعات مطرح شده توسط حاضرین در این جلسه بود.

انتهای پیام /ن
 

تعدی و تجاوز به اراضی ملی ممنوع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.