مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فعالیت ۱۸ کارخانه فراوری شیر در استان همدان خبر داد.

۱۸ کارخانه فراوری شیر در استان همدان فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست خبری با بیان اینکه  ۱۸ کارخانه لبنی و ۷ کشتارگاه در استان همدان فعالیت می کنند گفت : در این واحد های صنعتی شیر و گوشت تولیدی استان فرآوری و به بازار عرضه می شود .

خدارحمی با اشاره به اینکه براساس برنامه راهبردی تعداد واحدهای صنعتی لبنی و کشتارگاههای سنتی و صنعتی استان  اضافه نخواهد شد بیان کرد: برای افزایش فرآوری تولیدات لبنی و دامی در استان ظرفیت تولید واحدهای موجود افزایش خواهد یافت .

خدارحمی اضافه کرد: مازاد بر نیاز تولیدات واحدهای فرآوری شیر و گوشت استان همدان علاوه بر ارسال به استان های دیگر به کشورهای همسایه هم صادر می شود .

وی از توزیع ۱۳ هزار و ۲۳۳ عدد بولوس مواد معدنی بین دامداری‌های پرورس گوسفند استان خبر داد و گفت: این مواد معدنی کمک می‌کند دام‌ها تولید گوشت بیشتر و سریع‌تر داشته باشند.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین از توزیع ۱۳ هزار و ۲۱۴ تن نهاده‌های دام در استان خبر داد و افزود: امسال این نهادهه‌ها شامل، ذرت، جو، سبوس گندم و کنجاله سویا را بین واحد‌های پرورش دام استان توزیع کرده ایم.

 خدا رحمی با اشاره به فعالیت ۱۵ شرکت تعاونی کشاورزی در استان همدان گفت: این شرکت‌ها اصلاح نژاد دام، رکوردگیری، تلقیح مصنوعی، فروش وسایل و تجهیزات دامداری‌ها، توزیع نهاده‌های دامی، توزیع و جمع آوری شیر را برعهده دارند.

در استان همدان ۳۷۹ هزار راس دام سنگین از نوع اصیل، دورگه و بومی و یک میلیون و ۲۶۶ هزار راس دام سبک گوسفند و ۱۰۸ هزار راس بز و بزغاله پرورش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ا

توزیع ۱۳ هزار و ۲۱۴ تن نهاده‌های دام در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.