مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از افزایش فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

بخشی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: به منظور رفاه حال زائران و مسافران، فعالیت‌های عمرانی در بقاع و امام زادگان استان در سال‌های گذشته رشد چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه این اداره کل موظف است تا با کمک خیرین و مردم نسبت به رشد و اعتلای فضای امام زادادگان و بقاع متبرکه  از نظر فعایت‌های عمرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تلاش کند. افزود: عملیات عمرانی در امام زادگان و بقاع متبرکه  در سه سال گذشته گویای این مسئله است.

بخشی پور با اشاره به تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه تمام در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۷ هزار  و در سال ۹۶ تعداد ۸ هزار و در سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فعالیت عمرانی نیمه تمام تکمیل شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص احداث و توسعه بقاع افزود: در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ مورد، در سال ۹۶ تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ مورد و در سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ مورد انجام شده است.

وی با اشاره به بازسازی، مرمت و تعمیر بقاع در سطح استان گفت: در سال ۹۵ تعداد  هزار و ۲۵۰ مورد، در سال ۹۶ تعداد هزار و ۲۰۰ مورد و درسال گذشته تعداد هزار و ۵۵۰ مورد بازسازی، مرمت و تعمیر بقاع انجام شده است.

بخشی پور در پایان بیان کرد: بقاع متبرکه و امام زادگان کانون‌های توحید و خداپرستی هستند که باید مورد توجه و تکریم مومنین قرار گیرد.

انتهای پیام / ط ا

اتمام  بیش از هزار مورد بازسازی و  مرمت بقاع متبرکه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار