تجلیل از ۱۲ کار افرین برتر شاهد و ایثارگر فارس

در مراسمی از ۱۲ کارآفرسن برتر شاهد و ایثارگر استان فارس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین جشنواره کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر ظهر امروز با حضور استاندار فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سازمان صمت و مسئولان بنیاد شهید استان فارس در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار برگزار شد.

در این مراسم احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به فعالیت ۶۱ واحد صنعتی در استان فارس، گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار نفر در نواحی شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از فرزندان ایثارگر و شهدا در نواحی صنعتی استان مشغول به کار هستند، افزود: در شهرک‌های صنعتی ۱۰ درصد کارآفرینان ایثارگر هستند.

رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از وجود ۷۰ کارافرین فعال در سطح استان خبر داد و اظهار دست: ۴۵ نفر از این کارآفرینان شاخص هستند.

راهی تصریح کرد:کمیته‌ای مشترک در استان بین بنیاد و امور ایثارگران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی راه اندازی شده است تا بتوانیم فعالان کارافرین را شناسایی و از آن‌ها حمایت کنیم.

استاندار فارس در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر موضوع کارآفرینی را در ارتباط مستقیم با شعار امسال که رونق تولید است دانست و افزود: جامعه بزرگ ایثارگران و خانواده شهدا همانگونه که در دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به دفاع از مرز‌های میهن پرداختند، امروز نیز در جنگ تمام عیاری که استکبار علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته در جبهه رونق تولید و اقتصاد مبارزه می‌کنند.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه به نظر می‌رسد حافظه تاریخی استکبار ضعیف شده و فراموش کرده است جانفشانی‌های همین ایثارگران و شهدا سبب شد هیچ نتیجه‌ای از جنگ ۸ ساله با ایران به دست نیاورند، افزود: اما جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا دستاورد و گوهر گرانبهایی هستند که پس از جنگ تحمیلی همواره حامی و پشتیبان نظام و مردم و مورد تکریم همه کسانی که دل در گرو اعتلای کشور دارند بوده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با ایجاد تنگنا‌های اقتصادی و کوچک کردن سفره‌های نردم‌جنگ را به خانه‌ها کشانده اند، افزود: این تلاش‌های دشمن اثرات زودگذری بر اقتصاد ما داشته و امروز شاهد این هستیم که مردم تحت فشار قرار می‌گیرند و تلاطمات اقتصادی حتما بر مردم فشار می‌اورد، اما تجربه گذشته نشان می‌دهد در بحران‌ها و سختی‌ها مقاوم‌تر شجاعانه‌تر و صاحب قدم‌تر برای حفظ نظام و ارزش‌ها ایستانده اند.

رحیمی بیان کرد: مردم امروز و در این شرایط نیز به رغم همه تنگنا‌ها ایستادگی و همراهی کرده اند که این همت و مقاومت نیازمند تقدیر و تشکر است.

استاندار فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر موضوعات مربوط به اقتصاد و سرمایه گذاری را همواره مورد تاکید قرار داده اند، عنوان کرد: ایشان با تسلطی که بر شرایط ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارند این راهبرد‌های اساسی و اصلی را ترسیم می‌کنند که ما به عنوان مجریان و مردم به عنوان همراهان باید به اجرای آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه کارآفرینی ایثارگران و جانبازان گامی موثر در جهت تحقق شعار رونق تولید است، اظهار کرد: این روحیه تلاشگری نشان می‌دهد در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید و سرمایه گذاری مخاطرات مختلف را به جان خریده و منافع کشور را بر هر امر دیگری برگزیده اند.

وی با بیان اینکه کارافرینان ایثارگر که خود ذخیره‌های ارزشمندی برای این کشور هستند امروز قدم به عرصه تولید و سرمایه گذاری گذاشته اند که نشان از وفاداری به کشور است، افزود: این عزیزان در راستای کاهش مشکلات معیشتی و افزایش توان رقابتی در اقتصاد بین الملل دست به تولید زده اند و ما خود را ملکف می‌دانیم هر امکانی که قانون گذار فراهم کرده است جهت تسهیل مسیر آن‌ها در امر تولید فراهم‌کنیم.

انتهای پیام/چ

تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر فارس

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.