ساعاتی پس از حذف تیم ملی مصر از رقابت های جام ملت های آفریقا سرمربی مکزیکی این تیم برکنار شد.

آگیره اولین قربانی جام ملت ها/سرمربی مصر برکنار شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تنها سه ساعت پس از حذف مصر، میزبان رقابت های جام ملت های آفریقا 2019 توسط آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی این بازی ها، خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی این تیم اخراج شد تا نخستین قربانی جام ملت های آفریقا لقب بگیرد.

مصر در دیداری که محمد صلاح ستاره این تیم فروغ همیشگی اش را نداشت و از فرصت های گلزنی کمی برخوردار بود،با تک گل دقیقه 85 لورچ برابر آفریقای جنوبی شکست خورد و برابر دیدگان هزاران تماشاگر خودی با جام خداحافظی کرد.

کمتر از سه ساعت پس از حذف مصر ،هانی ابو ريده ، رئيس فدراسیون فوتبال این کشور، اخراج مربی مکزيکی و استعفای خود را اعلام کرد.

ابو ریده همچنین خواستار استعفای اعضای هیئت مدیره خود شد. وی " استعفای خود را تعهدی اخلاقی خواند، با وجود این که فدراسیون فوتبال از تیم ملی حمایت مادی و معنوی را به عمل آورده است."

 

او گفت: "بازی بازی بود و شاهد فرصت های زیادی بودیم. تنها تفاوت این بود که آفریقای جنوبی موفق به گلزنی شد."

آگیره، 60 ساله پس از گذشت کمتر از یک سال از سرمربیگری مصر برکنار شد ، او رکورد منحصر به فرد مربیگری در رقابت های چهار قاره مختلف را از خود برجای گذاشته است.


او در سال 2009 با تیم ملی کشورش مکزیک، قهرمان گلد کاپ کونکاکاف شد، آنها را به فینال کوپا آمریکا برد و چهار سال پیش با ژاپن در جام ملت های آسیا حضور داشت که در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.


بیشتر بخوانید:

پیروزی ماداگاسکار مقابل نیجریه و صدرنشینی در گروه

امید آنگولا و موریتانی زنده ماند / صعود کامرون به تعویق افتاد

تساوی تونس و مالی در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا



انتهای پیام/


پس لرزه های حذف مصر: اخراج سرمربی و استعفای رئیس فدراسیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار