اجرای طرح رفع تداخل اراضی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آغاز اجرای رفع تداخل در این استان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از اهداف این طرح در واگذاری اراضی به کشاورزان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی خلخال گفت: این امر شامل شهرستان خلخال نیز شده و تاکنون چهار هزار هکتار از اراضی تحت اختیار منابع طبیعی منفک و به اراضی کشاورزی در اختیار زارعان منطقه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه طرح رفع تداخل توسط اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اجرا می‌شود، افزود: سازمان‌هایی همچون اداره مالیاتی در اجرای بهینه این طرح و در راستای حفظ حقوق دولت در این کار نظارت مستمر دارند.

هدایت افزایش مستثنیات، افزایش میزان رضایت مندی مردم از اداره منابع طبیعی، حل اختلافات طرفین و افزایش زمین‌های کشاورزی را از مزایای این طرح در خلخال ذکر کرد و اظهار داشت: زمینه ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی جدید با واگذاری چهار هزار هکتار زمین کشاورزی نیز فراهم شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان خلخال در حال مطالعه و اجرای رفع تداخل و همچنین طرح کاداس توسط ۲ شرکت بوده که با پایان کار مطالعات شاهد افزایش سطح اراضی واگذار شده به کشاورزان همراه با افزایش سطح زیر کشت محصولات و ارتقای تولید در این منطقه خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: برخلاف مناطق شمال استان اردبیل که نتیجه کار اجرای طرح رفع تداخل در بسیاری از موارد به نفع دولت تمام شده و اراضی غیر قانونی تصرف شده در گذشته از دست افراد خارج و به دولت واگذار می‌شود، در جنوب استان اردبیل نتیجه کار بیشتر به نفع کشاورزان منطقه و کاهش تصرفات دولتی است.

هدایت گفت: در حال حاضر این طرح در سطح ۱۳ پلاک خلخال در حال اجرا بوده و در خصوص ۱۰ پلاک نیز نتیجه مطالعات طرح قطعی شده است.

انتهای پیام/ع

۴۵ هکتار از اراضی شهرستان خلخال رفع تداخل شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.