ترسالی امسال پایان خشکسالی نیست / افزایش ۳۳ درصدی بارندگی‌ها در مازندران

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از افزایش ۳۳ درصدی بارندگی‌ها در استان و پایان نیافتن خشکسالی‌ها به دلیل ترسالی امسال خبر داد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سه ماه نخست امسال متوسط بارندگی‌های ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان حدود ۱۳۶ میلی متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دوره بلند مدت بارندگی ۱۵ و ۳۰ ساله است، افزود: میزان بارندگی‌ها در دوره بلند مدت حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش‌ها در نیمه اول فروردین تا اویل اردیبهشت ماه امسال  قابل ملاحظه بود، گفت: در نیمه دوم فصل بهار بارش چندانی اتفاق نیافته است.
 
اسدی افزود: نیمه اول تیرماه بارندگی‌های خوب در استان مازندران به ثبت رسیده است، افزود: حدود ۴۸ میلی متر باران از اول تا ۱۵ تیرماه در استان باریده است.
 
وی به بارندگی سالی زراعی که از اول مهرماه هر سال محاسبه می‌شود اشاره کرد و گفت: بر اساس مرکز آمار ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از اول سال زراعی جاری تا کنون (اول مهرماه ۹۷ تا ۱۵ تیرماه ۹۸) ۷۷۰ میلی متر باران در مازندران ثبت شد.
 
وی افزود: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۶۰ درصد و در بلند مدت حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این میزان بارندگی‌ها و ترسالی امسال موقتی و یکساله است، گفت: هم اکنون تالاب‌ها، آببندان‌ها و سد‌ها از ذخیره خوبی و مناسبی برخوردار شده است.
 
اسدی افزود: شهروندان و کشاورزان مدیریت مصرف آب را در برنامه داشته باشند تا شاهد کم آبی و خشکسالی در سال‌های آینده نشویم.

انتهای پیام/آ
 

 ۳۳ درصد بارندگی‌ها در مازندران افزایش  یافت

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.