داورزنی: مجمع انتخاباتی وزنه برداری به شایستگی برگزار شد/ پیگیر خصوصی سازی باشگاه استقلال و پسپولیس هستیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان گفت: از تمام افرادی که در برگزاری شایسته‌ی مجمع انتخاباتی وزنه برداری سهیم بودند تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: به مرادی جهت انتخاب مجدد به عنوان ریاست فدراسیون وزنه برداری تبریک می‌گویم و از خسروی که در این مدت به عنوان سرپرست برنامه‌های جاری فدراسیون را دنبال کرد و اجازه نداد تا وقفه در روند عادی فعالیت‌های فدراسیون به وجود بیاید نیز تشکر می‌کنم. مجمع انتخاباتی به نحو شایسته‌ای برگزار شد.

مردم از وزنه برداری انتظار بالایی دارند

وی افزود: ۱۲ ماه تا المپیک فرصت نداریم و باید برنامه‌ها با دقت بیشتری پیگیری شود. مردم همواره از وزنه‌برداری انتظار بالایی داشته‌اند و از رشته‌های مهم ورزش کشور است. از تمام دوستانی که با داشتن احساس وظیفه کردند، کاندید شدند و برنامه‌های مدیریتی خود را اعلام کردند تشکر می‌کنم و در آخر این اعضای مجمع به عنوان تصمیم گیرنده اصلی رای به ابقای مرادی دادند. همچنین از زحمات ۴ سال قبلی مرادی تشکر می‌کنیم و انتظار داریم در جهت منشور المپیک و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان و استفاده از ظرفیت‌های موجود رو به جلو حرکت کند.

داورزنی درباره رای کمیته اخلاق درباره محرومیت رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: این موضوعی در حوزه اختیارات فدراسیون فوتبال است و در این خصوص قضاوت نمی‌کنم. در گزارش تحویل داده شده به مراجع ذی‌صلاح و حتی رییس جمهور، تمام زوایای فینال حذفی مورد بررسی قرار گرفت. تلاش می‌کنیم از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم و مسابقات را در ورزشگاه‌هایی برگزار کنیم که دارای استاندارد باشد.

او درباره خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: به دنبال خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال هستیم و این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

ورزشگاه‌ها برای لیگ برتر در حال آماده سازی است

معاوت وزیر ورزش و جوانان گفت: جلسات مختلفی هر هفته با استان‌های میزبان و مسولان سازمان لیگ و نیروی انتظامی ج-هت برگزاری لیگ برگزار می‌کنیم. زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی آماده و نقش جهان در حال آماده‌سازی است. ورزشگاه یادگار امام تبریز در حال آماده شدن و رسیدن به شرایط آمادگی است. برای یکی دو تا از میزبانی‌ها شرایط سختی می‌گذاریم تا به شرایط آماده سازی برسند از جمله ورزشگاه قائم شهر و یکی دیگر ورزشگاه مسجدسلیمان نیز باید شرایطشان بهتر شود تا اتفاقات قدیمی در فصل بعد تکرار نشود.

او در ادامه عنوان کرد: دوستان عقیده داشتند شرایط برگزاری دیدار‌های دوستانه و تمرینات درخارج از کشور فراهم است. یکی دیگر از مشکلات جدی کمبود کمپ و برگزاری دیدار‌های دوستانه است. کمپ تنها برگزاری اردو و تمرینات نیست و دیدار‌های دوستانه باید در نظر گرفت و باید توجه شود که در داخل ایران نیز شرایط خوبی برقرار است. دوستان عقیده دارند با کمک گرفتن از حامی مالی هزینه‌های پیش روتامین می‌شود و بعضا هزینه‌های اردوی خارجی از اردوی داخلی کمتر تمام می‌شود. سعی می‌کنیم در مسایل داخلی باشگاه‌ها دخالتی نکنیم. در سالی که همه موظف به رعایت هزینه‌ها هستند باید نهایت صرفه جویی‌ها انجام شود. در همین موارد باعث شد نشستی برگزار شود و با هماهنگی آن‌ها اجازه دادیم کمپ‌های آن‌ها در ترکیه برقرار شود. به گونه‌ای هم تصمیم گیری شد تا به تمام باشگاه‌ها این مجوز داده شود تا اختلافی بین آن‌ها پیش نیاید.

وزنه برداری برای موفقیت نیازمند همراهی اعضای مجمع دارد

او در ادامه گفت: مرادی و هر فرد دیگری که ریاست مجمع را بر عهده می‌گیرد، بدون همراهی و همکاری اعضای مجمع نمی‌تواند موفق شود. با توجه به جایگاهی که وزنه‌برداری کشورمان در جهان دارد، انتظار داریم این رشته حضور موفق‌تری در میادین بین‌المللی داشته باشد. بحث وزنه‌برداری پاک است نیازمند همکاری تمام ارکان ورزش کشور است و یکی از رشته‌هایی است که همواره از این ناحیه آسیب دیده است. انتظار می‌رود که رئیس فدراسیون دقت بیشتری داشته باشد تا با محرومیتی مواجه نشویم؛ چرا که یکی از پارامتر‌های تاثیرگذار روی تصمیمات IOC برای ادامه فعالیت این رشته در المپیک است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش بیان کرد: باید استعداد‌های بیشتری در وزنه‌برداری شناسایی و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود درتمام نقاط کشوردر بخش زنان و مردان استعداد‌های زیادی وجود دارد که با حمایت از آن‌ها می‌توان شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتری برای کشورمان باشیم.

داورزنی درباره حواشی اخیر و اختلاف نظرات موجود در مجمع گفت: علی مرادی تعامل خوبی با تمام استان‌ها داشته و اختلاف سلیقه امری طبیعی است. ۲۲ نفر رای دادند و ۲۱ نفر رای ندادند مرادی باید تلاش کند تا آن‌هایی که به دنبال تغییر و تحول هستند راضی شوند. مرادی در برنامه هایش اشاره کرد و که می‌تواند از برنامه‌های سایر کاندیدا برای رشد وزنه‌برداری استفاده کند. باید فضا را به گونه‌ای کرد تا تمام اعضای خانواده وزنه‌برداری در تصمیم گیری‌ها حضور داشته باشند.

در ادامه داورزنی درباره انتخابات فدراسیون کشتی گفت: تعدادی از نفرات احراز صلاحیت نشدند و تعدادی دیگر هنوز در حال بررسی هستند و این به آن معنا نیست که رد شده باشند. در گذشته نیز افرادی بودند که صلاحیتشان تائید نشد و شب انتخابات تاییدیه را دریافت کردند. همچنین به افراد تائید شده اعلام کردیم که احراز شدند و می‌توانند برنامه‌های خود را آغاز کنند. امیدوارم شرایط برای برگزاری مجمع در روز ۲۶ تیرماه فراهم شود.

نگران تنیس و والیبال نباشد

معاون ورزش قهرمانی درباره انتخابات والیبال بیان کرد: هفته پایانی لیگ ملت‌ها را در پیش داریم و باید اجازه داد تا مردم از عملکرد جوانان کشورشان در والیبال لذت ببرند، بعد از این مسابقات درباره مجمع والیبال تصمیم خواهیم گرفت.

داورزنی درباره وضعیت مبهم فدراسیون تنیس عنوان کرد: شرایط برگزاری مجمع تنیس را فراهم خواهیم کرد و در حال بررسی ثبت نام مجدد از کاندیدا هستیم. ما شرایط را سبک و سنگین می‌کنیم هستیم تا هر چه زودتر این فدراسیون تکلیفش مشخص شود و نگران فدراسیون تنیس نباشید.


بیشتر بخوانید:

دست برخواه خالی‌تر از همیشه

نوروزی: مصدومیت مرادی فقط از ناحیه کتف بوده است/ او به زودی می‌تواند به تمرینات برگردد

برخواه: مصدومیت سهراب جدی نیست ، از کیانوش خبری ندارم/ ۱۲ مرداد ماه اسامی اعضای تیم ملی اعلام می‌شود


انتهای پیام/

اظهارات معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار