مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

رشد حجم تخلیه بارگیری در بنادر ایران طی ۱۰۰ روز اخیر/ لایروبی آبراهه‌های بنادر با تجهیزات جدید در دستور کار

راستاد با بیان اینکه طی ۱۰۰ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد حجم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور هستیم، گفت: علاوه بر این وزن کالا‌های مبادله شده در این مدت مثبت شده است.

شد حجم تخلیه بارگیری در بنادر ایران طی ۱۰۰ روز اخیر/ لایروبی آبراهه‌های بنادر با تجهیزات جدید در دستور کاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به  سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه معاونین امور دریایی و برنامه‌ریزی و توسعه منابع این سازمان، با تقدیر از آقایان آرامی و حق شناس، ابراز امیدواری کرد حق شناس در استانداری گلستان و آرامی نیز در ادامه مسیر خدمت گذاری خود موفق باشند.

وی ادامه داد:به طور حتم حضور حق شناس در استانداری گلستان نشان از توانایی بالای نیرو‌های سازمان بنادر و دریانوردی دارد که از شرایط قبول مسئولیت در سطح ملی برخوردار هستند و در دوران حضور خود در هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوری از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ دوران همکاری بسیار خوبی را با این دو عزیز داشتیم و صمیمانه از خدمات آن‌ها تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اسلامی ازهمکاران خوب ما هستند که سابقه حضور در هیئت عامل سازمان را نیز در کارنامه دارند، گفت: او کوله باری از تجربه هستند و شناخت بالایی نسبت به زوایای حوزه دریایی دارند.

راستاد با اشاره به اینکه سیدعلایی نیز از سرمایه‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی هستند که به حوزه فعالیت خود کاملا آشنا بوده و نسبت به آن احاطه دارند، گفت: وی نیز به مدت ۱۰ سال در ستاد وزارت راه وشهرسازی فعالیت کرده اند و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه بوده اند و با تجربیات و توانایی خود می‌توانند برای سازمان بنادر و دریانوردی مفید واقع شوند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خطیر حوزه بندری و دریایی کشور در برهه زمانی کنونی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی مسئولیت سنگینی دارد و باید شرایطی را مهیا کند که به بهترین شکل از ظرفیت‌های بندری و دریایی بهره برد و در شرایطی که کشور با تروریسم اقتصادی روبروست نباید به گونه‌ای عمل کرد که از توان و ظرفیت موجود محروم شد.

رشد حجم تخلیه و بارگیری طی ۱۰۰ روز اخیر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی ۱۰۰ روز اخیر شاهد مثبت شدن وزن کالا‌های مبادله شده در بنادر کشور نسبت به مدت مشابه هستیم و از نظر حجم تخلیه و بارگیری رشد داشته ایم، گفت: در حوزه دریایی کیفیت ناوگان تحت پرچم از جمله برنامه‌های تعریف شده است و باید همچنان ناوگان خود را در لیست سفید حفظ کنیم.

راستاد با تاکید بر اینکه از نظر تبحر و شایستی دریانوردان نیازمند ارزیابی هستند، گفت: دریانوردان باید آموزش‌های لازم را ببینند و از آن‌ها آزمون‌های مناسب اخذ شود و مهم‌تر اینکه کارکنان حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانودری که اعمال حاکمیت دریایی بر عهده آن هاست باید با ارائه اموزش‌های حین خدمت و اعزام به دوره‌های آموزشی از نظر علمی بروز باشند.

آخرین وضعیت طرح تحول ناوگان منطقه‌ای باری

وی همچنین با اشاره به مقوله طرح تحول ناوگان منطقه‌ای باری که در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات در این حوزه پیش بینی و به دولت ارائه شده است و باید توسط معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طی چند سال اخیر روند خوبی را در حوزه دریایی تجربه کرده ایم، اظهار کرد: با انتخاب ماندانا منصوری به عنوان نایب رئیسی کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی شاهد یک دستاورد دیگر در مجامع بین المللی بودیم که ناشی از تاثیرگذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی است و باید این روند استمرار یابد.

راستاد افزود: در حال حاضر بستر ایجاد موسسه رده بندی ملی فراهم شده است و در مرحله تصویب قرار دارد و باید به نتیجه برسد.

لزوم آسیب شناسی و بروز رسانی دستورالعمل لایروبی

وی با تاکید بر ارتقا تجهیزات و آمادگی نیرو‌ها به منظور بهبود وضعیت آلودگی در حوزه دریا، جست و جو و نجات دریایی و حریق، گفت: علاوه بر این دستورالعمل لایروبی که از سال ۹۵ مدنظر قرار گرفته و به بهره برداری رسید نیازمند آسیب شناسی و بروز رسانی است و باید مسئله لایروبی آبراهه‌های بنادر با تجهیزات جدید پیگیری شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خدمات دریایی نیازمند ارتقا بوده و این مقوله باید در دستور کار معاونت امور دریایی سازمان قرار گیرد.

میزبانی مراسم روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۲۱

راستاد با اعلام اینکه در سال ۲۰۲۱ میزبان مراسم روزجهانی دریانوردی خواهیم بود و پرچم این مراسم به ج. ا. ا داده خواهد شد، عنوان کرد: باید از هم اکنون کمیته‌ای در این رابطه تشکیل و جزییات برگزاری هرچه بهتر مراسم را مدنظر قرار داد.

پیگیری حل مشکلات معیشتی و رفاهی دریانوردان

وی همچنین تاکید کرد: باید وضعیت معیشتی و رفاهی دریانوردان از لحاظ صنفی بهبود یابد و مسائل و مشکلات آن‌ها از سوی حوزه معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید خدمت رسانی به مخاطبان و ارباب رجوع به صورت غیرحضوری انجام شود، گفت: بیشترین تعداد ارباب رجوع سازمان بنادر و دریانوردی، دریانوردان و مالکان شناور‌ها هستند و باید تلاش کنیم که مراجعه حضوری مخاطبان سازمان را به حداقل برسانیم

لزوم بهبود تعاملات منطقه با همسایگان

راستاد همچنین با تاکید بر اینکه باید بازدید میدانی از بنادر در دستور کار معاونت‌های مختلف سازمان قرار گیرد، گفت: باید در تعاملات منطقه‌ای با کشور‌های همسایه به نحو مطلوب تری عمل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه توجه به معیشت و مسائل رفاهی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی که بالغ بر ۵۰ درصد آن‌ها نیرو‌های قراردادی هستند، اظهار کرد: بیشترین دغدغه در این رابطه مربوط به نیرو‌های قراردادی است چرا که در نوسانات اقتصادی این قشر آسیب پذیرتر هستند و امیدواریم با تجربیات گرانقدر سیدعلایی در وزارت راه و شهرسازی و با استفاده از ابزار‌های قانونی، وضع معیشتی کارکنان و بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اخیرا در جلسه‌ای اخیرا با رییس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کردم که سازمان بنادر و دریانوردی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده و به مرور زمان و تحت شمولیت این قانون قرار گرفته است که این اتفاق جذب و حفظ نیرو‌های متخصص بندری و دریایی را سخت می‌کند.

راستاد ادامه داد: قطعا سازمان بنادر و دریانوردی باید مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر قرار گیرد و با پیشنهاد این مورد به وزیر راه و شهرسازی امیدوار هستیم که بتوان شاهد جذب و حفظ نیروی متخصص در سازمان بنادر و دریانوردی باشیم.
طرح‌های تحول ۱۰ گانه اداری نیازمند پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ساختار سازمانی ستاد سازمان بنادر و دریانوردی به سرانجام رسید و برای بنادر نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این طرح‌های تحول ۱۰ گانه اداری نیازمند پیگیری است و آنچه بیش از هر مسئله دیگری باید مدنظر قرار گیرد ارتباط مستمر بدنه کارکنان در ستاد و بنادر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار