تقویت تولیدات صادرات محور در استان کرمانشاه از اولویت هاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های جدی که باید به دنبال تحقق آن باشیم تقویت تولیدات صادرات محور در استان است.

تقویت تولیدات صادرات محور در استان کرمانشاه از اولویت هاستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های جدی که باید به دنبال تحقق آن باشیم تقویت تولیدات صادرات محور در استان است تا بتوانیم از طریق آن ضمن کمک به دوام واحد‌های تولیدی، در زمینه افزایش سهم استان در بازار‌های خارجی نیز نقش بیشتری داشته باشیم.

هدایت حاتمی روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل امور اقتصادی و معاون دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری به اهمیت تجارت خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف مصمم هستیم ضمن اینکه لازم است برای دستیابی به این هدف با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در کرمانشاه و شهر‌های عراق و تقویت زیرساخت‌های گمرک و نیز هماهنگی اداری به جهت جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای برنامه ریزی دقیق و پیگیری مستمری داشته باشیم.

وی گفت: باید براساس سه مؤلفه هوشمندی در برنامه ریزی، جسارت در اقدام و اراده و شجاعت در عمل حرکت کنیم و مدیریتی که چشم انداز توسعه دارد نباید از این سه مؤلفه غافل باشد.

او گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که برای دستیابی به هدف باید انجام بدهیم تقویت بدنه کارشناسی و هماهنگی تیمی است و در کار تیمی درجه بندی مدیران از بالا و پایین صرفاً یک مسئولیت است و آنچه مهم است همدلی و تلاش تیمی است.

حاتمی افزود: در سال ۹۷ نتیجه یک کار تیمی به کاهش تورم، کاهش نرخ بیکاری، احیای واحد‌های راکد و جذب سرمایه گذاری‌های جدید منجر شد و این یعنی می‌شود با استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی به نتایج مطلوبی رسید بنابراین باید اراده و توان ما برای سال جاری مضاعف شود و روند رشد استان شتاب بیشتری گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: استان ما در زمینه نرخ بیکاری و درآمد سرانه دارای مشکلات زیادی است بنابراین باید به سمت مهار بیشتر تورم برویم تا استان ارزانی برای زندگی بشویم.

وی تصریح کرد: به همین منظور تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، گلخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، بازارچه‌های مرزی و… باید در رأس برنامه‌های حوزه اقتصاد در سال جاری باشد و اینکه برای تقویت زیرساخت‌ها تنها به اعتبارات دولتی بسنده نکنیم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی به انتظارات خود از زیر مجموعه‌های معاونت اقتصادی اشاره کرد و گفت: دفتر امور اقتصادی و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری باید با مدل سازی و برنامه ریزی، عقلانیت را در حوزه اقتصاد استان افزایش دهند و موانع سرمایه گذاری و تولید را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

وی گفت: همچجنین در مهار تورم با تمرکز بر روی چهار موضوع نظارت بر کشتارگاه‌ها، تقویت زیرساخت بیمه، خرید محصولات تولیدی داخل استان و تخفیف از فروشگاه‌های بزرگ زمینه اینکه به استانی ارزان تبدیل بشویم را فراهم کنند و نیز بر روی ایجاد و اجرایی کردن دو اکوسیستم کارآفرینی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و اکوسیستم دانش بنیان با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع هماهنگ باشند.

وی به اهمیت کار و فعالیت دفاتر امور اقتصادی و جذب سرمایه گذاری اشاره و آن‌ها را بازوان توانایی نامید که می‌توانند چرخه توسعه استان را با برنامه‌ها و پیگیری‌های مستمر شتاب ببخشند.

در این مراسم بهزاد باباخانی و مسعود بهرامی به ترتیب به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و معاون جذب سرمایه گذاری استانداری معرفی شدند.

انتهای  پیام/ز

 

 

 

نتیجه یک کار تیمی به کاهش تورم، کاهش نرخ بیکاری، احیای واحد‌های راکد و جذب سرمایه گذاری‌های جدید منجر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار