اتهام‌زنی ترامپ به رسانه‌ها به سبب پوشش خبری شرایط اسف‌بار بازداشتگاه‌های مرزی

رئیس‌جمهور آمریکا رسانه‌ها را به انتشار گزارش‌های نادرست از شرایط بازداشتگاه‌های مرزی مهاجران غیرقانونی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود رسانه‌ها را به انتشار گزارش‌های غلط و نادرست از شرایط عمومی مراکز بازداشت مهاجران که در امتداد دو مرز آمریکا و مکزیک برپا شده اند، متهم کرد.

پیش از این دو بخش ناظر وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا، گزارشی از شرایط اسف‌بار مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه‌های مرزی این کشور منتشر کردند.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: «رسانه‌های خبری جعلی به ویژه نیویورک تایمز منسوخ شده، گزارش‌های دروغ و اغراق آمیزی در مورد مراکز بازداشت مرزی می‌نویسند.»

وی در ادامه نوشت: «اول اینکه آن‌ها نباید به طور غیرقانونی وارد کشور ما شوند. این بر عهده ماست که به آن توجه داشته باشیم. ما نخست باید توجه خود را به شهروندان آمریکا متمرکز. گشت مرزی و دیگر نهاد‌های اجرای قانون کار خود را فوق العاده انجام داده اند. ما گفتیم یک بحران وجود دارد- رسانه‌های جعلی و دموکرات‌ها می‌گویند آن ساخته شده است.»

ترامپ افزود: «اکنون همه می‌دانند که حق با ماست، اما آن‌ها [دموکرات ها] همیشه این را می‌دانستند. آن‌ها ترسو هستند به همین دلیل قوانین پناهندگی را تغییر نخواهند داد.»

ناظران وابسته به وزارت امنیت داخلی اخیرا گزارش‌هایی از شرایط اسف بار مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه‌های مرزی ال پاسو در تگزاس و دره ریو گراند منتشر کرده اند. بر اساس این گزارش، بازداشتگاه ها بیش از اندازه شلوغ بوده و نه تنها امکانات لازم وجود ندارد بلکه بیش از حد کثیف هستند.

گروهی از وکلایی که از یک بازداشتگاه مرزی در کلینت تگزاس بازدید کرده بودند اظهارات مشابهی را در مورد شرایط ناگوار نگهداری از مهاجران غیرقانونی در این بازداشتگاه‌ها مطرح کرده اند.

با این حال، دولت ترامپ این گزارش‌ها و تصاویر از شرایط اسف بار مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی را رد کرده است.

گفته می‌شود از سپتامبر سال گذشته میلادی شمار افراد پناهجویی که تاکنون در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان باخته‌اند به ۱۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار