تغییرات مثبت در ترکیب هیات کشتی کردستان؛

کشتی کردستان در انتظار روزهای بهتر/پیشکسوتان وارد گود شدند

رسیدن به ثبات مدیریتی در هیات کشتی کردستان بعد از سالها، نوید روز‌های بهتر را برای ورزش اصلی استان می‌دهد و همه در انتظار روز‌های بهتری برای این رشته در کردستان هستند.

کشتی کردستان در انتظار روزهای بهتر/پیشکسوتان وارد گود شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،طی دو دهه اخیر هیات کشتی کردستان با چالش‌های جدی و مختلفی مواجه بوده است و اختلافات شدید درون هیاتی و تعیین تکلیف برای این رشته خارج از مسائل ورزشی همواره کشتی کردستان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

در حالی که روزگاری نه چندان دور کردستان در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی همواره نماینده داشت و حتی ورزشکاران کردستانی در رقابت‌های بین المللی و جهانی خوش می‌درخشیدند که به دلیل حواشی مختلف طی یک دهه اخیر این روند کم رنگ شد و تنها نامی از کشتی کردستان باقی ماند.

بعد از چالش‌های مختلف و پشت سرگذاشتن روز‌های سخت، کشتی کردستان در حال رسیدن به روز‌های بهتر با ترکیب جدید هیات رئیسه و اعضای هیات است و به همین دلیل است که خود پیشکسوتان و اعضای فعال این رشته ورزشی نیز چشم انتظار این روز‌های خوب هستند.

اسفند ماه سال ۹۷ انتخابات پرحاشیه هیات کشتی کردستان برگزار شد و در نهایت جمشید خیرآبادی که یکی از مهمترین و موفق‌ترین چهره‌های ورزشی چند سال اخیر استان کردستان به شمار می‌رود، توانست با کسب اکثریت آراء سکان دار مهمترین هیات ورزشی در استان شود.

جمشید خیرآبادی بعد از کسب موفقیت‌های مختلف در عرصه مربیگیری تیم‌های ملی کشتی ایران و آذربایجان در نهایت قبول کرد تا در کسوت ریاست هیات کشتی استان کردستان به ورزش اول زادگاهش خدمت کند و به همین دلیل است که حضور وی تا حدودی ثبات و امیدواری را به کشتی این استان برگردانده است.

شامگاه یکشنبه نخستین نشست خبری رئیس جدیی هایت کشتی استان کردستان برگزار شد و وی در سخنان خود از برنامه‌های آینده این رشته ورزشی و همچنین دعوت از پیشکسوتان برای حضور هر چه بهتر در صحنه را داد.

سرانه فضای ورزشی در اختیار رشته کشتی در کردستان ناچیز است

جمشید خیرآبادی دو اولویت اصلی خود را معطوف به توسعه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت‌ها برای توسعه کشتی در استان کردستان عنوان کرد و گفت: در حوزه سخت افزاری متاسفانه سرانه فضای ورزشی در اختیار رشته کشتی حداقلی و ناچیز است.

وی گفت: در راستای رفع این مشکل برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه و تجهیز خانه کشتی کردستان واقع در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان در دستور کار قرار گرفته و طی سه ماه اخیر اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در کنار اقدامات سخت افزاری، برنامه ریزی مدونی در بخش نرم افزاری نیز صورت گرفته و ضمن بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های در اختیار تلاش می‌کنیم که با آموزش و ارتقاء وضعیت مربیان و داوران در حوزه بازیکن سازی و همچنین ارتقاء این بخش نیز اقدامات و برنامه‌های خوبی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس جدید هیات کشتی کردستان ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در راستای حمایت از رشته کشتی، افزود: کشتی ورزش اول استان کردستان است و به همین دلیل نیاز است که همه مسئولان و خود مردم کمک کنند تا این رشته به اعتبار و جایگاه خود در سال‌های گذشته در سطح ملی و بین المللی بازگردد.

وی با بیان اینکه ما از همه پیشکسوتان و علاقمندان دعوت می‌کنیم تا به کشتی کمک کنند، یادآور شد: درب هیات کشتی استان کردستان به روی هیچ فردی بسته نیست و همه علاقمندان می‌توانند از توان و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند، ولی برای حضور در کادر مدیریتی و مسئولیتی ظرفیت‌ها محدود است و ماس سعی کرده‌ایم با تلفیقی از حضور پیشکسوتان و جوانان تحصیل کرده و با انگیزه این بخش را نیز تقویت کنیم.

خیرآبادی که چند ماهی است به عنوان سرمربی تیم ملی امید کشتی فرنگی کشورمان انتخاب شده است، در خصوص برنامه‌های حضور جوانان نخبه استان در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر ما در این بخش ضعف داشتیم، ولی خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته سعی کردیم از حضور جوانان مستعد در قالب اردو‌های تیم‌های ملی و همچنین رقابت‌های انتخابی استفاده کنیم.

وی از استقبال و حضور پیشکسوتان در قبول مسئولیت‌های مختلف هیات کشتی استان کردستان تقدیر کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر سه نفر از روسای سابق هیات کشتی کردستان در ترکیب هیات رئیسه و مسئولان کمیته‌های مختلف هیات حضور دارند و این مهم باعث افتخار برای من و سایر اعضای هیات است.

همدلی و وحدت رمز موفقیت در کشتی کردستان است

همزمان با انتظار رئیس جدید هیات کشتی کردستان برای آمدن روز‌های بهتر برای این رشته ورزشی شماری از پیشکسوتان این عرصه نیز امیدوارند که در سایه توان مدیریتی و همچنین سابقه ورزشی خیرآبادی روز‌های بهتری در انتظار کشتی در کردستان باشد.

کیومرث آیت پناه که خود چندین سال رئیس هیات کشتی کردستان بود، این روز‌ها به عنوان عضو هیات رئیسه و همچنین مسئول کشتی فرنگی هیات کشتی کردستان فعالیت می‌کند، نیز اعتقاد دارد که در سایه همدلی و وحدت بهتر می‌توان اعتبار را به کشتی کردستان بازگرداند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر وحدت و همدلی خوبی در هیات کشتی کردستان حاکم شده است و علیرغم اختلاف سلیقه‌های مختلف، ولی برنامه‌های خوبی برای توسعه و تقویت این رشته ورزشی طراحی و در مدت زمان سه ماه اخیر نیز افرادی زیادی با کشتی در کردستان آشتی کرده‌اند.

این پیشکسوت کشتی استان کردستان افزود: در حوزه شهرستان‌ها نیز برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و انتظار می‌رود که بتوانیم با بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها روز‌های خوبی را برای کشتی استان کردستان رقم بزنیم.

خسرو فایقی از دیگر پیشکسوتان کشتی کردستان که خود سال‌ها ریاست هیات را برعهده داشته است، وی نیز از حضور جمشید خیرآبادی در هیات کشتی کردستان خرسند است و در گفتگو با خبرنگار مهر از همه پیشکسوتان خواست تا در این برهه زمانی به کشتی کمک کنند.

وی ادامه داد: در کنار این مهم از اصحاب خبر و رسانه نیز انتظار داریم که هیات کشتی کردستان را در مسیر پیش رو کمک کنند تا اعتبار و آبروی کشتی کردستان بازگردد و همه بتوانیم به جایگاه این رشته ورزشی در سطح ملی و بین المللی افتخار کنیم.

این پیشکسوت کشتی استان کردستان گفت: حضور خیرآبادی با توجه به سابقه و افتخاراتی که دارد یک اعتبار برای ورزش استان کردستان است و خوشبختانه در این مدت زمان اندک رویه‌های خوبی درکشتی کردستان حاکم شده و انتظار می‌رود که این روند با جدیت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری شود.

بدون شک کشتی در کردستان به ویژه کشتی فرنگی دارای اعتبار و سابقه‌ای درخشان است و به همین دلیل است که در صورت برنامه ریزی مناسب و همچنین استفاده از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار می‌توان به روز‌های بهتر برای این رشته مهم امیدوار بود.

روی کار آمدن هیات جدید و استفاده از اکثر قریب به اتفاق پیشکسوتان نوید بخش روز‌های بهتر برای این رشته ورزشی در استان بازیکن خیز کردستان است و به همین دلیل انتظار می‌رود که در سایه این همدلی ایجاد شده این مهم در سال‌های آینده نتایج خود را نشان دهد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کشتی ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.