وزیر تجارت انگلیس: درز سخنان سفیر به روابط با آمریکا لطمه می‌زند

وزیر تجارت انگلیس گفت درز سخنان سفیر لندن در آمریکا درباره ناکارآمدی دولت ترامپ می‌تواند به روابط دو کشور لطمه وارد کند.

وزیر تجارت انگلیس: درز سخنان سفیر به روابط با آمریکا لطمه می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد از ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا به سبب نشت اطلاعات محرمانه‌ای که سفیر انگلیس در آن دولت آمریکا را ناکارآمد و بی عرضه اعلام کرده بود، عذرخواهی خواهد کرد.

لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس که به واشنگتن سفر کرده، به رادیو بی بی سی گفت در دیدارش با ایوانکا ترامپ که قرار است در خلال سفرش به آمریکا انجام شود، از او عذرخواهی خواهد کرد.

وی همچنین گفت: این چنین اطلاعاتی مخرب هستند و می‌توانند منجر به وارد آمدن خسارت به روابط شود که در نتیجه آن بر منافع امنیتی گسترده ما تأثیر خواهد گذاشت.

گفتنی است یادداشت‌های کیم داروچ، سفیر انگلیس در واشنگتن که به روزنامه «میل آن ساندی» درز کرده بود، سبب ناراحتی ترامپ شده و از لندن خواسته شده بررسی کند چه کسی این اطلاعات را فاش کرده است.

افشای این اطلاعات در حالی انجام شده که انگلیس که قرار است اتحادیه اروپا را در ۳۱ اکتبر ترک کند، امیدوار است یک قرارداد تجارتی بزرگ را با نزدیک‌ترین هم پیمان خود به امضا برساند.

همچنین شایان ذکر است ترامپ نیز در واکنش به یادداشت‌های فاش شده سفیر انگلیس گفته بود: ما تعجبی از این مرد نداریم و او به خوبی به انگلیس خدمت نکرده است؛ بنابراین من می‌توانم متوجه (این مسأله) شوم و می‌توانم چیز‌هایی درباره او بگویم؛ اما خودم را اذیت نمی‌کنم.

داروچ، سفیر انگلیس در واشنگتن در یادداشت‌هایی خطاب به دولتش که از سال ۲۰۱۷ تا زمان کنونی نوشته شده، گفته بود گزارش‌ها در خصوص درگیری در کاخ سفید اکثرا درست است. وی ماه گذشته میلادی و در پی تصمیم ترامپ در زمینه لغو حمله به ایران، نوعی گیجی را در داخل دولت آمریکا توصیف کرده بود.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نیز در ارتباط با درز کردن اظهارات و ارزیابی‌های سفیر این کشور در واشنگتن درباره رئیس‌‌جمهور آمریکا گفت با دیدگاه او موافق نیست و این دو کشور گرم‌ترین روابط را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار