مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران:

پرداخت کرایه تاکسی از طریق موبایل امکان پذیر می‌شود

قنادان با بیان اینکه در حوزه پرداخت‌های کرایه تاکسی باید به روز باشیم، گفت: کارت‌های شهروندی بر اساس تکنولوژی ۱۰ سال پیش است و باید به سمت پرداخت از طریق موبایل برویم.

کاظمی///پرداخت کرایه تاکسی از طریق موبایل امکان پذیر می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (دوشنبه هفدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آخرین پیشرفت‌های توسعه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های شهر تهران را برقرار کنیم، اظهار کرد: این موضوع از قبل مطرح بوده و بحث جدیدی نیست، اما به دلیل اهمیت آ‌ن این نشست برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اولین حوزه حمل و نقل الکترونیکی در تهران مترو بود، تصریح کرد: به خاطر پیشرو بودن آن در فناوری اولین پرداخت‌های الکترونیکی هم در آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در اواخر دهه ۸۰ حوزه اتوبوسرانی به پرداخت الکترونیکی مجهز شد، افزود: از قبل بحث توسعه پرداخت الکترونیکی در تاکسیرانی مطرح بود و تلاش می‌کنیم که نظام تاکسیرانی را از طیف کیفی و کمی با آنچه که در دیگر اماکن دنیا وجود دارد، هم سطح کنیم.

قنادان با بیان اینکه در دنیا خدمات تاکسی دربستی است و معمولا یک نفر یا تعداد کمی از افراد را به صورت دربستی جابجا می‌کند، اظهار کرد: به همین دلیل تکنولوژی دنیا با آنچه که در ایران است، تفاوت دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع دوم شکل خدمات تاکسیرانی است، افزود: در خیلی از اماکن تاکسیرانی به صورت ناوگان شرکتی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی ما با ۸۰ هزار تاکسی بزرگترین ناوگان تاکسیرانی در خاورمیانه است، گفت: از منظر شهری این موضوع خوب نیست و به معنای آن است که خودرو محوری ما بالاست.

قنادان افزود: ما همیشه تلاش کردیم با هماهنگی فعالان پرداخت و حمل و نقل در شناخت مسائلی که بین آن‌ها بیشتر شود و در دوره جدید هم مومضوع پرداخت الکترونیک به عنوان یکی از مشکلات تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم موضوع پرداخت مدرن و به روز باقی بماند، افزود: اگر از فناوری روز استفاده نکنیم، به یک پدیده عقب مانده تبدیل می‌شویم، لذا یکی از موضوعات این است که به سراغ تکنولوژی‌هایی که مربوط به گذشته است، نرویم و سراغ فناوری‌هایی برویم که قابلیت به روز رسانی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بنا به کاربری‌های مختلف، تکنولوژی مناسب از حیث پرداخت را پشتیبانی کنیم، گفت: در ابتدا این پروژه در سه طرح به صورت آزمایشی اجرا شد.

قنادان با بیان اینکه در یک مرحله دستگاه‌های کارتخوان در تاکسی‌ها مستقر شدند، افزود: در مرحله بعد پرداخت‌ها از طریق موبایل انجام شد و به دلیل اینکه سرمایه مورد نیاز خیلی کمتر بود، بیشترین استقبال از این نوع پرداخت انجام شد و به سرعت توانستیم بخش بزرگی از پرداخت‌های موبایلی را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جمع بندی ما به اینجا رسید که بتوانیم روش‌های مختلفی را در خطوط مختلف داشته باشیم، افزود: در مورد پرداخت از طریق کارت‌های شهروندی، چون نوع پرداخت در شبکه اتوبوس و مترو بود ود به همین دلیل استفاده از آن در تاکسیرانی با چالش مواجه بود، لذا به این نتیجه رسیدیم که فعلا پرداخت کرایه تاکسی با کارت شهروندی ممکن نیست و می‌توانیم به سمت پرداخت از طریق موبایل برویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از بانک‌ها امکان جابجایی پول کمتر از ۱۰ هزار تومان را بر روی دستگاه‌هایشان بسته‌اند، گفت: اساسا این نوع کار برای تاکسی که پرداخت خرد است، مناسب نیست، لذا مناسب‌ترین پرداختی که دنبال می‌کنیم پرداخت عمده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه سطح پوشش تاکسی‌هایی که امکان پرداخت از طریق موبایل دارند، در مناطق مختلف متفاوت است، گفت: پوشش این نوع تاکسی‌ها در مناطق ۳، ۸، ۱۲ و ۱۴ متوسط است و در سایر مناطق هم ۲۰ تا ۴۰ درصد پرداخت‌هایشان از طریق موبایل صورت می‌گیرد.

قنادان افزود: بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌های خطی تهران به یکی از پرداخت موبایلی مجهز شده‌اند و ما تلاش می‌کنیم که از راه‌های مختلف مردم را به یکی از روش‌های پرداخت الکترونیکی تشویق کنیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ما برای تاکسی‌هایی که از پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند، مشوق‌ها و تصمیماتی را اتخاذ کرده‌ایم، تصریح کرد: در فراخوانی که منتشر کردیم، ۲۰ شرکت اظهار آمادگی کردند که در مرحله اول ۱۰ شرکت شرایط قرارداد را پذیرفتند و در نهایت ۳ شرکت وارد کار عملیاتی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق سامانه هوشمند مرکزی کرایه خطوط محاسبه می‌شود و نرخ محاسبه شده به طور متوسط لحاظ می‌شود اظهار کرد: کم کم به این سمت می‌رویم که نرخ کرایه در ساعت ترافیک و غیر ترافیک متفاوت باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار