اداره امور شهر مستلزم مدیریت جامع و تعامل همه جانبه مردم

شهردار نایین گفت: اداره امور شهر مستلزم مدیریت جامع وتعامل همه جانبه ی آحاد مردم است چرا که مردم می توانند در تولید ارزش افزوده نقش مهمی در کمک به اقتصاد شهر داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اردشیر عسکری شهردار نایین با بیان اینکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی ومردمی وغیر دولتی هستند گفت: این گونه نهاد‌های عمومی صرفا از بودجه‌های مرتبط با خود و منابعی که در شهر وجود دارد استفاده می‌کنند، علی رغم آن که در بخش محدودی با سازوکار‌هایی با عنوان مالیات و ارزش افزوده به شهرداری ها، فعالیت اقتصادی و فاکتور‌های مختلف از جمله فاکتور وشاخص توسعه یافتگی اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته شهردار نایین، هرشهر نسبت به فاکتور‌های مختصر و محدودی که در ماه شهرداری از آن بهره مند می‌شود با توقعات شهروندان گرانقدر نمی‌باشد و این تناسب متاسفانه در بسیاری از شهر‌های کشور ایران نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت در این شهرستان افزود: شهرداری و اداره امور شهر هیچ تفاوتی با یک خانواده ندارد چرا که در یک خانواده پدر ومادر برنامه ریزی اقتصادی دارند و برای هر یک از فرزندان به نسبت نیاز آن‌ها برنامه ریزی سالیانه انجام می‌دهند، اما اداره امور شهر مستلزم مدیریت جامع وتعامل همه جانبه‌ی آحاد مردم است چرا که مردم می‌توانند در تولید ارزش افزوده نقش مهمی در کمک به اقتصاد شهر داشته باشند.

عسکری در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌ها در خط مقدم ارائه خدمات به شهروندان است، گفت: نهاد‌های دولتی در حوزه‌های مختلف می‌توانند به هر طریق ممکن حامی شهرداری و امور شهر باشند چرا که نقش ارائه خدمات به شهروندان را شهرداری در شهر ایفا می‌کند.

شهردار نایین اظهار نمود: مسئولین امر می‌توانند با تیزبینی شرایط را رصد نموده و همانند تجربیات سال‌های گذشته با پیش بینی و برنامه ریزی جهت تامین شرایط مالی و امکانات برای شهرداری اقدام کنند و تمام حوزه‌ها را متناسب با بودجه پیشنهادی که به تصویب شورای می‌رسد در واقع محقق و پاسخگوی نیاز‌های شهروندان باشیم.

به گفته عسکری، متاسفانه طی چند سال اخیری که با شرایط اقتصادی مواجه بوده، درمبحث تورم و افزایش قیمت‌ها در حوزه‌ی نرخ ارائه خدمات، در سال‌های قبل قابل کنترل بود و می‌توانستیم با افزایش ۲۰ تا ۲۵درصد بودجه‌ها نرخ خدمات و دستمزد همچنین حقوق تا چه میزان قابل کنترل است.

وی با اشاره به برآورد ۱۸۰ میلیارد ریالی آسفالت معابر و اصلاح مسیر‌های عبور و مرور افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها و مصوبات انجام شده واحتمام ویژه‌ای در این مورد صورت گرفته علی رغم اینکه تامین قیر مناسب با چالش‌هایی مواجه شده که یافت نمی‌شود که بتوانیم شاهد اجرا شدن آن باشیم.

شهردار نایین در ادامه ضمن تشکر از حمایت دادستانی مبنی بر تشکیل کمیسون تحت حفظ فضای سبز از شهروندان خواستار همراهی آن‌ها شد.

عسکری در پایان از تجهیز ماشین آلات و سیستم خدمات شهری و اضافه شدن آن به ناوگان خدمات حمل و نقل خبر داد.

انتهای پیام/م

 

شهرداری‌ها در خط مقدم ارائه خدمات به شهروندان است

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.