۴۰ پروژه بهزیستی قزوین آماده بهره برداری است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۰ پروژه این نهاد با ۲۰ میلیارد تومان هزینه آماده بهره برداری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:۴۰ پروژه ان نهاد با ۲۰ میلیارد تومان هزینه در مناطق مختلف استان در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

وارثی افزود: در تاکستان ۹ طرح، در بویین زهرا شش طرح، در شهرستان آبیک ۳ طرح، در قزوین ۱۳ طرح، در شهرستان البرز ۴ طرح، در آوج ۳ طرح و دو پروژه هم در سایر نقاط افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز توانبخشی خانه معلولان ذهنی گفت: یک خیر نیکوکار برای ساخت این مرکز ۸ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: در این مرکز در حال حاضر ۵۰ نفر معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهداری می‌شود که در نظر داریم ظرفیت آن را تا ۶۰ نفر افزایش دهیم.

وارثی ادامه داد: ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات توانبخشی بهزیستی استان است که جوابگوی نیاز‌های استان نیست و اگر کمک خیران و مشارکت بخش خصوصی نباشد نمی‌توانیم به همه جامعه هدف

وی، استان قزوین را جزء ۱۰ استان برتر در جذب مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت داشته ایم که از جمله آن می‌توان به معاونت پیشگیری رتبه چهار و خدمات اورژانس اجتماعی رتبه ششم کشوری اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یادآورشد: در سال‌های گذشته در حوزه توانبخشی ۶ هزار معلول شناسایی شد و امروز هویت ۲۴ هزار معلول ثبت شده است و شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی خدمات هستیم.

وی بیان کرد: در استان ۲۴ هزار و ۶ نفر معلول شناسایی شده است که ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر مستمری می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان در طول سال‌های اخیر از ۵ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر افزایش یافته است که ۱۸ هزار نفر آن‌ها معلول هستند.

وارثی بیان کرد: در سال ۹۵ در استان فقط یک مرکز اورژانس راه اندازی شده بود و در حال حاضر ۸ مرکز سیار اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است و خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی افزود: طرح (سی بی آر) توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمامی روستا‌های استان اجرایی شده است که در نظر داریم امسال آن را در مناطق شهری عملیاتی کنیم که در این زمینه اطلاعات ۷ هزار و ۳۰۰ معلول روستایی در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی استا افزود: روزانه به طور متوسط هزار نفر در ۲۴ مرکز بهزیستی خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند که در این زمینه با ۳۳ درصد رشد مواجه هستمی.

وی بیان کرد: بافرهنگ سازی‌هایی که شده امروز کمترین آمار نگهداری معلول را در مراکز با ثبت هزار و ۱۰۰ معلول در مراکز بهزیستی داریم و توانسته ایم بستر نگهداری معلول در خانه از سوی خانواده‌ها را محقق کنیم و رتبه اول کشور را کسب کنیم.

وارثی یادآورشد: سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان یارانه برای نگهداری معلولان پرداخت می‌شود که در پیشگیری و توانمند سازی در حوزه اعتیاد با ایجاد مراکز شبانه روزی، دادگاه درمان مدار، بهبود اقامت توانسته ایم خدمات مناسب را به جامعه بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت: در حوزه مشاوره ژنتیک با غربالگری اختلال ژنتیک به ۸ هزار نفر مشاوره داده شد که ۲۴۳ نفر ژن معیوب شناسایی شد و ۶۳ مورد کمک به سقط درمانی صورت گرفت تا از تولد فرزندان معلول جلوگیری شود.

وارثی اضافه کرد: با اجرای طرح غربالگری شنوایی ۳۳ نوزاد مبتلا به ناشنوایی شناسایی شد و ۴۹۹ مورد درسن ۳ تا ۵ سال مشکوک بودند.

وی گفت: در بینایی سنجی ۴۴ هزار و ۷۱۷ نفر مورد سنجش قرار گرفتند و هزار و ۴۷۹ نفر مبتلا به مشکلات و بیماری بودند که ۳۷۳ نفر بیمار شناخته شدند و ۴۸۶ نفر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

وارثی گفت: در حوزه مراکز مشاوره و در سال قبل ۱۳ هزار و ۷۲۵ نفر با شماره ۱۴۸۰ بهزیستی تماس گرفتند و شاهد رشد ۲۲ درصدی تماس مردمی با خط مشاوره بودیم.

وی بیان کرد: پذیرش در مراکز امور آسیب دیدگان ۵۴ درصد اضافه شده است و در این زمینه ۴۱ هزار و ۹۹۰ نفر خدمت گرفتند.

مدیر کل بهزیستی گفت: امروز با فعال شدن اورژانش اجتماعی در ۵ شهر استان با مراجعه ۸۰ هزار و ۷۳۷ نفر شاهد رشد ۱۴۰ درصدی خدمت بودیم و بزودی اورژانس اجتماعی در آوج هم راه اندازی می‌شود.

وارثی تصریح کرد: پارسال در حوزه اشتغال ۶۶۳ مورد شغل برای معلولان، زنان سرپرست خانوار، با پرداخت یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان ایجاد شد که شاهد رشد ۱۴۰ درصدی در این زمینه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان  گفت: در تأمین مسکن معلولان ۲۵۰ درصد رشد داشتیم و در تأمین نیاز خانواده‌های دارای دو معلول سهم استان ساخت و واگذاری تعداد ۳ هزار و ۹۳۰ واحد بود که تاکنون به ۳۶۲ نفر از مددجویان معلول واحد مسکونی واگذار شده که رشد ۱۶۷ درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ک

نشست خبری بهزیستی قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.