راهیابی تیم دانش آموزان ناحیه یک به مرحله کشوری لیگ علمی پایا

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: تیم دانش آموزان "دبستان دخترانه غیردولتی فرهنگ بانو" به مرحله کشوری لیگ علمی پایا راه یافتند.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تیم دانش آموزان "دبستان دخترانه غیردولتی فرهنگ بانو" ناحیه یک اهواز به مرحله کشوری لیگ علمی پایا، بسیج دانش آموزی راه یافتند.

وی با اشاره به شرکت ۱۹ تیم دانش آموزی و ۹۵ دانش آموز در مرحله منطقه‌ای این طرح از ناحیه یک در این لیگ علمی، افزود: این لیگ که با همت بسیج دانش آموزی و به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه (متشکل از دروس ریاضی- علوم) و در پایه دهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار گردید که در آن ۵ نفر از دانش‌آموزان در قالب یک تیم به رقابت پرداختند.

نیسی گمراوی هدف از برگزاری لیگ علمی بین المللی پایا را یادگیری گروهی و کشف استعداد‌های علمی دانست و بیان داشت: ۸ مدرسه از ناحیه یک اهواز در این لیگ شرکت کردند که این دبستان دخترانه غیر دولتی فرهنگ بانو به عنوان برگزیده استانی؛ این رقابت‌ها به مرحله کشوری که مرداد در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ضمن تقدیر از بسیج دانش آموزی خواهران این ناحیه؛ بر لزوم تقویت روحیه تلاش علمی در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش، آشنایی دانش آموزان با حوزه کسب و کار و استارت آپ‌ها، طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، یکی دیگر از محور‌های اصلی این دوره از لیگ پایا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

درخشش دانش آموزان اهوازی در لیگ علمی پایا

برچسب ها: آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار