نماینده پارلمان انگلیس: درز اطلاعات محرمانه شهرت ما را نابود کرد

یکی از نمایندگان ارشد مجلس عوام انگلیس در واکنش به درز سخنان سفیر این کشور در آمریکا گفت این موضوع بسیار برایمان مضر بود و به شهرت ما آسیب زده است.

نماینده پارلمان انگلیس: نشت اخیر اطلاعات محرمانه شهرت ما را تخریب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «تام تاگندات» رئیس کمیته امور خارجه مجلس عوام انگلیس، ضمن اعلام آنکه طی نامه‌ای از پلیس این کشور خواسته است تا در خصوص درز سخنان سفیر این کشور در آمریکا و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده تحقیقات خود را آغاز کند، گفت فاش شدن این اطلاعات بسیار برایمان مضر بوده و به شهرت ما آسیب زده است.

تاگندات در مجلس عوام انگلیس گفت: «بیم آن می‌رود که ما در حال نشر فرهنگ فاش شدن اطلاعات باشیم و این موضوع برای انگلیس بسیار مضر خواهد بود. آن‌ها شهرت ما را تخریب کردند، توانایی ما را در عملکرد موثر تحت تاثیر قرار دادند و روابط ما را با متحدانمان تضعیف ساختند. متوجه شدم که وزارت خارجه تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده است. امروز نامه‌ای به رئیس پلیس متروپلیتن نوشتم و از او خواستم تحقیقات جنایی نیز در این زمینه آغاز شود».

این در حالی است که تاکنون اسکاتلند یارد در خصوص سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس اظهار نظری نکرده است. اما جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، در این خصوص گفت این کشور «اجازه نخواهد داد هیچ گونه وقفه‌ای بتواند روابط عالی» با آمریکا را خدشه‌دار کند.

یکشنبه روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس اسناد و مدارکی از این پیام‌های محرمانه «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا، را به دست آورد و در خبری اختصاصی گزارش داد: کیم داروش طی تماس‌ها و گزارش‌های محرمانه شخصیت ترامپ را زیر سوال برده و به لندن هشدار داده است که کاخ سفید به‌طرز بی‌سابقه‌ای ناکارآمد شده و دوره ریاست‌جمهوری (ترامپ) می‌تواند با بی‌آبرویی به پایان برسد. در یکی از مهمترین سند افشا شده آمده است: «ما واقعا باور نداریم که این دولت (واشنگتن) می‌تواند به وضع عادی برگردد و کمتر ناکارآمد، غیرقابل پیش‌بینی، جناح‌زده و از نظر دیپلماتیک بی‌منطق باشد».

سفیر انگلیس در آمریکا با بیان اینکه هرگز ترامپ را فردی شایسته ریاست‌جمهوری این کشور نمی‌داند، به مقامات لندن توصیه می‌کند «اگر می‌خواهید به‌صورت موثر با ترامپ تعامل کنید، باید خواسته خود را ساده و حتی بی‌پرده بگویید». وی همچنین ادعای اخیر ترامپ در لغو حمله موشکی به ایران به دلیل اجتناب از کشته شدن ۱۵۰ نفر را غیرمعتبر توصیف کرد.

بنا به نوشته دیلی میل، این اسناد از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا حال حاضر را پوشش داده و درباره موضوعات مختلفی از جمله سیاست‌های ترامپ در قبال غرب آسیا تا برنامه‌هایش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را پوشش می‌دهد.

ترامپ در واکنش به این موضوع گفت داروش، آنگونه که باید، به انگلیس خدمت نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار