استقبال مادورو از آغاز گفتگو‌ها با مخالفان

رئیس‌جمهور ونزوئلا از آغاز مذاکرات با مخالفان دولت با حضور نمایندگانی از نروژ در جزیره باربادوس استقبال کرد.

مادورو از آغاز گفتگو‌ها با مخالفان خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز گذشته (دوشنبه) از آغاز گفتگو‌ها با مخالفان در شرق دریای کارائیب در جزیره باربادوس خبر داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در تلویزیون دولتی این کشور گفت: «امروز، ۸ ژوئیه، فرایند گفتگو با مخالفان ونزوئلا، با حضور دولت نروژ، در جزیره باربادوس آغاز شد. یک شروع بسیار دلگرم‌کننده، گروه مذاکره کننده ما پیام‌هایی از این گفتگو‌ها را برای من ارسال کرده‌اند».

خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا که تمامی اقداماتش برای سرنگونی مادورو با شکست مواجه شده است گفته است هرگونه مذاکره‌ای باید به راه حلی برای حل و فصل بحران منجر شود و نباید اجازه داد دولت کاراکاس زمان بخرد.

مناقشات در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که خوان گوایدو در ماه ژانویه سال جاری میلادی خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خواند و بلافاصله آمریکا و گروهی از متحدان این کشور در اقدامی غیرقانونی گوایدو، رهبر وقت شورای ملی ونزوئلا، را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند و از مادورو که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم برای دور دوم به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود خواستند کنار برود. چندی پیش نیز کودتای نظامی که گوایدو برای برکناری دولت مادورو طراحی کرده بود با شکست مواجه شد و فرماندهان و نیرو‌های نظامی این کشور وفاداری خود را به دولت قانونی مادورو اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار