ایجاد ۲۰۰ هزار شغل پایدار در بخش گردشگری

رئیس سازمان میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزون بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در ۲ بخش دولتی و خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه افتتاح و بازدید از چند طرح گردشگری در سی سخت گفت: پیشرفت کاری این طرح‌های با سرمایه گذاری بین ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد است که بخش عمده‌ای از آن‌ها ظرف دو سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

علی اصغر مونسان افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، در شرایط کنونی بخش گردشگری و سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین راه برای نجات کشور و غلبه بر تنگنا‌ها باشد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار شغل پایدار در بخش گردشگری کشور ایجاد شد.

مونسان همچنین یکی از رویکرد‌های مهم دولت را توسعه فضا‌های گردشگری و اکوتوریسم روستایی با حفظ سنت‌ها، آداب و رسوم گذشتگان و توجه به حفظ آثار تاریخی دانست و ادامه داد: توسعه و گسترش روزافزون رونق تولید و اشتغال با اجرای طرح‌های گردشگری در کشور، اجرای طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور واحد‌های بوم گردی در راستای همین برنامه راهبردی است.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: شمار مراکز گردشگری از ۴۰۰ مورد در ۵ سال گذشته، هم اینک به هزار و ۵۶۰ مرکز رسیده است و این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۲ هزار واحد بوم گردی می‌رسد.

مونسان گفت: دولت گام‌های مثبتی برای توسعه گردشگری روستایی برداشته که تخصیص ۱۰ درصد سهم تسهیلات اشتغال بخش روستایی و عشایری به این حوزه بیانگر توجه به این مهم است.

وی افزود: از سهم حدود سه میلیارد دلاری اعتبارت و تسهیلات روستایی و عشایری از محل کمک صندوق توسعه ملی و سهم پیش بینی و اختصاصی بانک‌های عامل برای اشتغال روستایی و عشایری، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن به توسعه گردشگری روستایی از جمله فضا‌های بوم گردی اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تخصیص رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی با محاسبه ارز چهار هزار تومانی است و بی شک با متوسط نرخ ارز آزاد این رقم به بیش از ۲ برابر می‌رسد که عدد قابل توجهی برای توسعه گردشگری روستایی خواهد بود.

مونسان تاکید کرد: همچنین ۱۰ درصد از این میزان تسهیلات روستایی و عشایری به بخش صنایع دستی و فرش دستباف اختصاص یافته که می‌تواند با جذب این رقم، این حوزه نیز رونق چشم گیری یابد.

انتهای پیام/ط

رونق تولید و اشتغال در کشور

برچسب ها: اشتغال ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.