ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در بیش از هزار هکتار از باغ‌های بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای از ابتدای سال تاکنون در هزار و ۲۸۴ هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با تاکید بر لزوم مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های این شهرستان گفت: ردیابی و شناسایی این آفت در یک هزار و ۲۸۴ هکتار از باغ‌های مرکبات و در ۵ ایستگاه پیش آگاهی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون انجام شد.

وی با بیان اینکه نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، فرومون‌ها یا سراتینکس به تعداد یک تا دو عدد در هکتار برای اطلاع از آلودگی و تراکم جمعیت آفت در باغ ضروری است، افزود: ۱۰ کارت زرد، ۱۰ عدد فرمون، ۵ تله سراتراپ و ۲ تله مکفیل برای ردیابی این آفت در باغ‌های مرکبات نصب شد.

رحمانی گفت: برای آشنایی باغداران با این حشره و نحوه خسارت و کنترل آن، ۱۰ دوره آموزشی در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و ضمن توزیع اطلاعیه‌های پیش آگاهی در سطح روستا‌ها، ۴۷ نفر بصورت انفرادی و بیش از ۲۰۰ نفر بصورت گروهی آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه مگس مدیترانه‌ای در درون میوه‌های در حال رسیدن تخم ریزی می‌کند و لارو آن با تغذیه از گوشت میوه سبب پوسیدگی و ریزش شدید محصول می‌شود، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت میوه‌های رسیده موجود در سر درخت اقدام کنند، زیرا این میوه‌ها در صورتی که برداشت نشوند و روی درخت باقی بمانند میزبان خوبی برای این آفت خواهند بود.

رحمانی ضمن بیان اینکه سطح باغ‌های میوه شهرستان بابلسر ۲ هزار و ۷۲۳ هکتار است که ۲ هزار و ۸۳ هکتار آن مرکبات است گفت: در صورت عدم کنترل و مبارزه مؤثر با آفت مگس مدیترانه‌ای در فصل تابستان، این آفت با جمعیت انبوه در مهر و آبان آماده تهاجم گسترده به میوه‎ها در باغها خواهند بود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر افزود:باغداران در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی بابلسر مراجعه نمایند.
انتهای پیام/س
 

ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار