اختراع مترسک الکترونیکی در اصفهان

مدیر دفتر فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: این شرکت با همکاری شرکتی دانش بنیان در استان موفق به تولید دستگاهی با امواج فراصوت، به منظور دورکردن حیوانات وحشی و ارتقای ایمنی کارشناسان این اداره شده است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی پیرپیران مدیر دفتر فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: این شرکت به دلیل وجود خطرات متعدد هنگام بازدید از شبکه و تاسیسات زیر بار در مناطق روستایی و خارج از محدوده شهر‌ها، با همکاری شرکتی دانش بنیان در استان موفق به تولید دستگاهی با امواج فراصوت، به منظور دورکردن حیوانات وحشی و ارتقای ایمنی کارشناسان این اداره شده است.

مهدی پیرپیران هزینه اجرای این طرح را بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برشمرد و افزود: مکانیزم این دستگاه به نحوی است که با تولید امواج اولتراسونیک (امواج الکترومکانیکی)، باعث ترک محل و دوری حیوانات شده و به فرد فرصتی کوتاه برای دور شدن از محل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته از دستگاه‌های الکترونیکی خارجی به منظور دوری حیوانات استفاده می‌شد که چندان اثر بخش نبود گفت: جلوگیری از آسیب رسانی احتمالی به حیوانات با توجه به ترس از مواجهه افراد با آن‌ها و بی خطر بودن امواج الکترونیکی این دستگاه و حفظ محیط زیست از مزایای استفاده از مترسک الکترونیکی است.

انتهای پیام/م

 

اختراع مترسک الکترونیکی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن صابر
۲۳:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام
چطور میتونم با این شرکتی که فرمودین ارتباط داشته باشم