بهای نفت افزایش یافت/ نزول قیمت طلا

در پی کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش مؤسسه نفت آمریکا که نشان می‌داد سطح ذخایر نفت خام این کشور برای چهارمین هفته متوالی با کاهش همراه بوده است، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۸۱ سنت افزایش (معادل ۱.۴ درصد)، ۵۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۶۱ سنت افزایش (معادل یک درصد)، ۶۴ دلار و ۷۷ سن در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد سطح ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است. درواقع ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۵ ژوئیه با ۸.۱ میلیون بشکه کاهش به ۴۶۱.۴ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت خام آمریکا در این بازه زمانی با ۳.۱ میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود.

قرار است داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم اواخر روز چهارشنبه منتشر شود. در سال جاری میلادی، کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه با کاهش سطح تولیدات نفتی خود باعث تقویت بهای نفت شدند.

در پی افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بهای نفت به دلیل نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی تحت فشار قرار گرفته است. کاهش رشد اقتصادی به معنای کاهش سطح تقاضا برای نفت است.

کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه هفته گذشته موافقت کردند کاهش ذخایر نفتی خود را تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند. بهای نفت خام برنت در سال ۲۰۱۹ به دنبال توافق اوپک و تنش‌های ایجاد شده در خاورمیانه از جمله مسئله هسته‌ای ایران، با حدود ۲۰ درصد افزایش همراه بود.

در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و انتظار بازار برای شهادت جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در مقابل کنگره، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۳۹۱.۹۸ دلار رسید.

پاول قرار است روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا) توضیحاتی را در خصوص سیاست‌های پولی در کنگره ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار