بهنام‌جو بر اهمیت حمایت از صنایع دستی کشور تاکید کرد و گفت: صنایع دستی یکی از راهکار‌های برون رفت کشور از وضع فعلی است.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل، در خصوص میزان و نحوه حمایتش از صنایع دستی و هنرمندان فعال در این عرصه به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: صنایع دستی یکی از راهکار‌های برون رفت کشور از وضع فعلی است؛ ما می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی به افراد آموزش بدهیم. علاوه بر این با هزینه بسیار کم می‌توانیم شاهد تولید آثاری در عرصه صنایع دستی باشیم. ما همین کار‌ها را در استان اردبیل شروع کردیم.

وی افزود: صنایع دستی برای رونق گردشگری نیز بسیار مهم است. صنایع دستی در زمره محصولاتی قرار می‌گیرند که عرضه آن به مسافران داخلی و خارجی بسیار خوب است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در بحث حمایت از صنایع دستی و گردشگری فصل جدیدی باز شده است و من نیز از طرف وزارت کشور و استانداری‌ها مأمور شدم که جمع‌بندی نقطه نظرات استانداران را در همه استان‌ها داشته باشم. سعی شده هماهنگی و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را داشته باشیم تا بتوانیم راهکار‌های برون‌رفت از وضع موجود را پیدا کنیم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک با امضای تفاهمنامه‌ها و انجام کار‌های مشترک بتوانیم در سطح کشور در بحث توسعه گردشگری که یکی از مباحث مطرح شده است، گام‌های خوبی برداریم.

بهنام‌جو تصریح کرد: شرایط فعلی کشور فرصت مغتنمی است که رویکردمان به سمت صنایع دستی برود؛ ولی  ورود خوب به عرصه صنایع دستی نیازمند عرضه خوب است و پیشنهاد من این است که تعداد برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح کشور و مراکز استان‌ها افزایش پیدا کند تا مردم دسترسی آسان‌تری به تولیدات صنایع دستی داشته باشند. مطمئن باشید که در این صورت هیچ کس به سراغ محصولات خارجی نمی‌رود و بیشتر از صنایع دستی استفاده می‌شود؛ زیرا صنایع دستی کشورمان زیبایی خاص خودش را دارد و دسترنج هنرمندان سرزمین خودمان است.

گفتنی است هم‌اکنون نیز در طول سال شاهد برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی متعددی در سطح کشور هستیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار