طرح جامع گردشگری «کزج» تدوین می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری «کزج» تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جلسه هماهنگی با سرمایه گذاران روستای هدف گردشگری کزج گفت: بوم گردی با هدف رونق تولید و توسعه پایدار گردشگری به ویژه در روستا‌ها مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به اینکه اردبیل قطب سفر‌های ارزان محسوب می‌شود، راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی تاثیر مطلوبی در معیشت روستاییان و اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه اولین اقامتگاه‌های بوم گردی در روستای کزج واقع در شهرستان خلخال راه اندازی شده است، اضافه کرد: به دنبال معرفی این روستا به عنوان برند بوم گردی هستیم.

فرشی با تاکید به اینکه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی از سال ۹۶ به صورت منسجم در این روستا آغاز شده است، اظهار کرد: در راه اندازی اقامتگاه‌ها تعامل بین سرمایه گذاران و جوامع محلی مورد تاکید است.

وی به بررسی برخی مشکلات در توسعه گردشگری کزج اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری فرمانداری، طرح جامع گردشگری کزج تدوین می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص درخواست اهالی جهت ثبت بافت سنتی کزج افزود: این مهم در حال پیگیری است.

به گفته فرشی با توجه به تولید دستبافته‌ها در کزج در سال رونق تولید به شرط تامین کارگاه از سوی دهیاری، آموزش‌ها به صورت جدی عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه آموزش عملیاتی جوامع محلی در دست اجرا است، اظهار کرد: آموزش‌ها به شکل متداول نبوده و رفتار با گردشگر، آداب و رسوم، رویداد‌های خرد روستایی و البسه بومی محلی در سرفصل‌ها گنجانده می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از بررسی دفتر هماهنگی تحویل و توزیع مهمانان کزج نیز خبر داد.

انتهای پیام/ح

بوم گردی با هدف توزیع سفر تقویت شود

برچسب ها: گردشگری ، بوم گردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار