درس سیاسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زبان سیدیاسر جبرائیلی +عکس

سیدیاسر جبرائیلی نویسنده‌ کتاب «روایت رهبری» با انتشار پستی درسی سیاسی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد.

درسی سیاسی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زبان سیدیاسر جبرائیلی +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر جبرائیلی کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی و سیاسی که به تازگی کتاب «روایت رهبری» را به تحریر درآورده است با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درسی سیاسی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد.

در متن کامل این پست آمده است:

«اگر در فضای سیاسی کشور دقیق شویم، بخش عمده‌ای از شخصیت‌های سیاسی را ناظر به بزنگاه‌های تاریخی، می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروهی از شخصیت‌ها جایگاه و شانی برای خود قائلند که اساسا درباره مسائل مهم کشور، هیچ‌گونه موضعی نمی‌گیرند. ملاحظه‌شان هم این است که مثلا اگر درباره فلان کار غلط یک دستگاه دولتی موضع‌گیری نمایند، چون مسئول آن دستگاه تخریب می‌شود، وارد منازعات سیاسی شده‌اند و این منازعه، دور از شان آنها و بلکه به ضرر وحدت و همدلی و آرامش کشور است. در مقابل این گروه، گروه دیگری نیز قرار دارد که اساسا مسئله‌شان با دولت یا هر دستگاهی، عملکرد آن دستگاه نیست. بلکه مواضعشان، ناظر به شخصی است که در راس آن دستگاه‌ قرار دارد.
نتیجه چنین فضایی این است که از یک جماعت قابل توجهی، در برابر اقدامات و مواضع غلط، هیچ صدایی بلند نمی‌شود. جماعت دیگری هم که موضع می‌گیرند، چون اشخاص را محور نقد قرار می‌دهند نه افعال را، موضع‌گیری‌شان بی اثر می‌شود. در نتیجه آن راه غلطی که باید جلویش گرفته می‌شد، طی می‌شود.
یکی از درس‌هایی که از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوره پیش از انتخابشان به رهبری آموختم این بود که اولا هرگز درباره مسائل مهم و اساسی کشور سکوت نمی‌کردند، ثانیا هنگام موضع‌گیری درباره رویدادها و مسائل، اشخاص را محور اظهار نظر خود قرار نمی‌دادند، بلکه فعل یا قول غلط را نقد کرده و عمل صحیح و سخن صحیح را بیان می‌کردند. یعنی به هیچ عنوان سکوت نمی‌کردند، اما بدون اسم بردن از فرد، حرف را، یا عمل را با منطق و استدلال قوی نقد می‌کردند.
اگر این روش اسلامی، برای شخصیت‌های موثر کشور مبنا باشد، هم از سکوت در برابر انحرافات و اشتباهات رنج نخواهیم برد، هم شاهد منازعات سیاسی بی‌حاصل نخواهیم بود. نه سیاست‌ورزی در پستوهای محفلی، و نه پنجه‌کشی در پست‌های مجازی، نسبتی با وظیفه امر به معروف و نهی از منکر ندارد.»

درسی سیاسی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زبان سیدیاسر جبرائیلی +عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار