حجت السلام والمسلمین رئیسی:

در دستگاه قضایی محور قاضی است/هیچ گونه ناامنی پذیرفته نیست

حجت السلام والمسلمین رئیسی در نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان مرکزی مشکلات این حوزه را بررسی کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حجت السلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان مرکزی مشکلات این حوزه را بررسی کرد.

در دستگاه قضایی محور قاضی است و باید مورد توجه قرار گیرد

حجت السلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه در این نشست گفت: در دستگاه قضایی محور قاضی است و باید مورد توجه قرار گیرد و بعد از آن نیز باید هیات قضاوت مورد توجه قرار گیرد تا کار قضا به بهترین شکل صورت بگیرد.

حجت السلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه سه نگاه وجود دارد، موجود، مصوب و مطلوب که باید توجه کرد برای ایجاد وضعیت مطلوب در حال تلاش هستیم وباید زمینه‌ی نقد را برای مردم فراهم کرد افزود: از سخت‌ترین کار‌ها قضاوت است و اجر و پاداش الهی آن بسیار بالاست

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی آمار عملکرد است که همه‌ی واقعیت نیست، اما نمی‌شود آن را مورد بررسی قرار دا د وبهره وری باید به صورت جامع تعلق گیرد و تنها آمار‌ها ملاک ارزیابی نیستند.

وی گفت: در ارتباط با مسایل رفاهی ویژه کارکنان معتقد هستیم تقویت مسکن یا مصرف با توجه به دو شرط رعایت شئونات دادگستری و عدالت در توزیع مهم است، زیرا نبود هریک آسیب زننده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: گسترش منازل سازمانی در گذشته کاهش داشته است و بر این عقیده هستیم که باید بیشتر انجام شود. به خاطر کمبود امکانات نباید مقررات سازمان را زیر پا بگذاریم.

آیت الله رئیسی گفت: توجه به اصلاح آیین نامه گروه های شغلی جزء دستور کارهای دستگاه قضا است. شرایط بودجه ای شرایط خاصی است و باید با عزت، افتخار، از این شرایط عبور کنیم.

رییس قوه قضائیه گفت: با تمامی کمبودها و کاستی ها امروز وظیفه دستگاه قضائی اجرای حق، عدالت، افزایش اعتماد مردم به عملکرد و کارآمدی دستگاه قضایی و نظام است.

آیت الله رئیسی افزود: هیچ گونه نا امنی را نباید قبول کرد زیرا مردم در سایه اقدامات دستگاه قضایی و امنیتی باید احساس امنیت واقعی داشته باشند. این امر مهمی است که در استان و سایر خطه های میهن اسلامی باید ناامن کنندگان اجازه ناامنی پیدا نکنند.

رسیدگی سریع دقیق و با صلابت بسیار حائز اهمیت است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تعامل با حفظ استقلال قوه قضایی شرط موفقیت در تمام حوزه‌های قضایی است تاکید کرد: رسیدگی سریع دقیق و با صلابت بسیار حائز اهمیت است و حضرت آقا به آن تاکید جدی داشته اند.

وی در مورد مسائل رفاهی دستگاه قضا گفت: با توجه به رعایت اصول اخلاقی و شئونات و همچنین اصل برابری، ما از ایجاد رفاه بیشتر به طور عمومی برای کارکنان استقبال می‌کنیم.

حجت السلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: باید تشویقات قضات و دستگاه قضا را رسانه‌ای کرد و در فضا‌های موجود با افتخار لگد کردن نفس اماره‌ی آن‌ها را فریاد زد و آن‌ها را در استان و حتی کشور معرفی کرد.

وظیفه‌ی دستگاه قضا جلب اعتماد مردم است

وی تصریح کرد: با تمام کمبود‌ها و کاستی‌ها وظیفه‌ دستگاه قضا جلب اعتماد مردم است و باید مردم احساس کنند دستگاه قضایی در جایگاه احقاق حق نشسته تا زندگی آرامی داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه گفت: از تمامی دستگاه قضایی استان مرکزی صمیمانه تشکر میکنم چرا که در گره گشایی از کار مردم با وضعیت موجود و وضعیت مصوب تمام تلاش خود را می‌کنید.

ما مجموعه دادگستری استان مرکزی همیشه در تلاش بودیم که پاک باشیم

حجت الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این نشست گفت: ما مجموعه دادگستری استان مرکزی همیشه در تلاش بودیم که پاک باشیم و به دنبال گرفتن حق مردم باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: از روزی که وارد قوه قضائیه شدم با خودم دو عهد کردم یکی دامن خود و همکارانم را از هر شبهه‌ای که به فساد آلوده کند پاک نگه دارم و دوم اگر کسی من و همکارانم را متهم به فساد کنند، ولی هیچ عدله‌ای برای آن نداشته باشند، با آن نیز مبارزه کنم.

وی اضافه کرد:با دعوت حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه و معاونان هیئت همراه میخواستیم مشکلات استان مرکزی، صنعت و مردم ویژه دیده شود تا برای حل آن برآییم.

برنحوه اطلاع رسانی خدمات قوه‌ی قضاییه به مردم نظارت بیشتری شود

حجت الاسلام زارعی نماینده قضات استان مرکزی با اشاره به برخی از مشکلات قوه قضاییه گفت: از حجت الاسلام رییسی خواهانیم بر نحوه اطلاع رسانی خدمات قوه‌ی قضاییه به مردم نظارت بیشتری شود.

حجت الاسلام زارعی افزود: تعهد در قوه قضاییه چیزی است که جناب رئیسی همیشه خواستار آن بودند و برای تعهد به قوه قضاییه دو عنصر قانون و نیروی انسانی وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در بخش قانون، بحث ساده سازی و تغییراتی که باید در قانون شکل بگیرد بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا در قضاوت به چندگانگی برخورد نکنیم.

نماینده قضات استان مرکزی بیان کرد: در بخش نیروی انسانی، از رییس قوه قضاییه کشور خواهانیم تا برخورد صحیح با معدود قضات متخلف صورت گیرد تا شان قضات حفظ شود و با اقدامات تبلیغی باید قضات و کارکنان دستگاه قضایی را یک نیروی ارزشی در اذهان عمومی معرفی شود.

وی اظهار کرد:ریاست قوه قضاییه کشور با نظارت به گزارشات استانی اجازه ندهند ستاد نظارت با تهیه گزارشات ناقص موجب دلسردی و نادیده گرفته شدن حقوق قضات شوند.

انتهای پیام / ج

نشست رئیس قوه قضائیه قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان مرکزی / حجت السلام والمسلمین رئیسی: در دستگاه قضایی محور قاضی است و باید مورد توجه قرار گیرد

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.