سرهنگ نجفی خبر داد

باند ۵ نفره سارقان حرفه‌ای منازل به دام افتادند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند ۵ نفره سارقان منازل شرق و مرکز پایتخت خبر داد.

باند ۵ نفره سارقان حرفه‌ای منازل به دام افتادندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با ارجاع چندین پرونده مشابه سرقت منزل از منازل شرق و مرکز پایتخت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، مشخص شد که سرقت‌ها توسط باندی از سارقان منزل صورت گرفته است، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از سارقان حرفه‌ای منازل پس از رهایی از زندان با تشکیل باندی شامل ۳ مرد و ۲ زن اقدام به سرقت از منازل می‌کند.

وی عنوان کرد: با شناسایی اعضای باند به دست آمد که ۲ تن از اعضای باند توسط کارآگاهان پایگاه سوم و چهارم پلیس آگاهی به علت ارتکاب سرقت دستگیر و اکنون در زندان به سر می‌برند.

سرهنگ نجفی افزود: کارآگاهان اداه هفدهم موفق شدند اعضای دیگر باند را در عملیات‌های مختلف دستگیر و دربازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی لوازم منزل سرقتی کشف کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: متهمان به ۴۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف و اظهار کردند که بیشتر سرقت‌ها در شرق و مرکز پایتخت مرتکب شده اند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان با دستور قضائی روانه زندان شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حفاظ و قفل ضد دیلم
۱۹:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
1- مردم باید بدانند که چیزی به اسم حفاظ یا درب ضد سرقت وجود خارجی نداره چون سارقین فقط قفل حفاظ و دربهایی که مردم به عنوان ضد سرقت بهش اعتماد کردند باز یا تخریب میکنند

2- مردم باید بدانند که فقط قفل باید هوشمند و ضد دیلم گاردمن باشه که اون درب ضد سرقت بشه تا به هیچ روشی امکان باز کردن یا تخریب قفل با شاه کلید، هک، پیچگوشتی، انبر قفلی و دیلم وجود نداشته باشه و اگر قفل هر یک از این ضعفها را داشته باشه، مطلقا بهش اطمینان نکنند

3- مردم باید بدانند که بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها نقاط دیگر مورد استفاده سارقین برای ورود به منازل است که حتما باید حفاظ ضد دیلم مقابل آنها نصب شود که مطلقا امکان تخریب حفاظ با جک، آچار و دیلم وجود نداشته باشد

4- مردم باید بدانند که اگر این سه اصل را به عنوان اصول پیشگیری از ورود سارقین به منزل و محل کار با تمام وجود به کار ببندند، حتی اگر سارقین تا پشت درب و پنجره ها نیز رسیده باشند، باز هم امکان ورود به داخل منزل و محل کارشان را نخواهند داشت، مگر با زور بخوان وارد شوند، برای مثال تحت عنوان مامور پلیس، پیک، پستچی، سرایدار، دوست خانوادگی و ... که در این حالت راهی وجود نداره غیر از اینکه یک گاوصندوق ضد دیلم، مجهز به سیستم قفل ضد زورگیری گاردمن در خونه داشته باشند و تمام اموال و اسناد ارزشمند را داخل اون گاوصندوق ضد دیلم بذارن که دیگه حتی امکان سرقت از طریق زورگیری هم وجود نداشته باشد.
آخرین اخبار