ضرورت توجه به توسعه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت پرداختن و توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: هر چه به مسائل فرهنگی استان بیشتر پرداخته شود به همان میزان به یک ادبیات مشترک به منظور توسعه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دست خواهیم یافت، همچنین از طرفی چالش‌های اجتماعی کاهش و استان برای مباحث فرهنگی آماده می‌شود.

وی گفت: باید شرایطی برای بیان دیدگاه‌های صاحب نظران فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی فارغ از نگاه سیاسی و جناحی فراهم شود.

عباسی اضافه کرد: در هر نشست، چند دستور کار با اولویت‌های اجتماعی و فرهنگی استان احصا و مورد مطالعه قرار بگیرد، سپس نتایج این مطالعات و راهکار‌های لازم برای حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در اختیار حوزه اجتماعی و فرهنگی استان برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی، ارتقای توان جوانان، خانواده‌ها، پیشگیری از اعتیاد و ... قرار گرفته است که به هر کدام از آن‌ها مبالغی اختصاص داده شده تا برنامه‌های مذکور عملیاتی شوند.

عباسی با بیان اینکه در مشکلات و معضلات اجتماعی نباید همدیگر را مقصر بدانیم، تأکید کرد: مشکلات و مسائل فرهنگی تنها با هزینه و بودجه حل نمی‌شود، بلکه نیاز است برای حل آن‌ها با امکانات موجود برنامه‌ریزی خاص صورت بگیرد.

گفتنی است؛ در این نشست جمعی از نخبگان فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی استان پرداختند.

انتهای پیام/خ

نشست هم‌اندیشی مسائل فرهنگی و اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.