جمع آوری ۳۸ معتاد متجاهر/توقیف ۲ خودرو با ۴۰۳ کیلو تریاک در لارستان

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۹ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه نوزدهم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۲ خودرو با ۴۰۳ کیلو تریاک در لارستان

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پاسگاه "هرمود عباسی" شهرستان لارستان از خبری مبنی بر تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در محور "بندرعباس - لارستان" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و خودرو‌های عبوری را مورد کنترل قرار دادند، افزود: مأموران در این راستا یک خودرو پژو ۴۰۵ را مشاهده و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، لاستیک‌های خودرو را مورد هدف قرار داده و آن را متوقف کردند، اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو، ۲۲۸ کیلو تریاک کشف و ۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار حبیبی ادامه داد: در یک عملیات دیگر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان مطلع شدند، قاچاقچیان قصد دارند یک محموله مواد مخدر را از طریق محور‌های مواصلاتی عبور دهند.

وی با بیان اینکه در این راستا مأموران به محور "لارستان - جهرم" اعزام و اقدام به کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری کردند، گفت: در این هنگام راننده یک خودرو پژو ۴۰۵ بدون توجه به ایست مأموران اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۷۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شیراز/جمع آوری ۳۸ معتاد متجاهر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در شیراز اجرایی و در این راستا ۳۸ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ عبدالله خسروانی گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در سطح کلان شهر شیراز به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مرحله دیگری از این طرح با حضور نیرو‌های انتظامی در یکی از محله‌های آلوده شیراز اجرایی و با انجام کار‌های پلیسی، ۸ باب منزل که افراد سودجو و فرصت طلب از آن به عنوان محلی جهت خرید و فروش و پاتوق استعمال مواد مخدر استفاده می‌کردند، شناسایی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: با تلاش همه جانبه و گسترده مأموران انتظامی، ۳۸ معتاد متجاهر جمع آوری و ۱۵۰ گرم تریاک، ۱۰۰ گرم سوخته تریاک، ۶ گرم هرویین و ۲ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ خسروانی با بیان اینکه در این طرح ۳ فروشنده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پس از اجرای طرح، ساکنان محله با مراجعه به مأموران انتظامی از عملکرد نیروی انتظامی جهت جمع آوری معتادان متجاهر و ایجاد امنیت و آرامش برای آنان تقدیر و تشکر و رضایت کامل خود را اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از همکاری خوب مردم با پلیس تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعالیت افراد مخل نظم و امنیت در جامعه را از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی از ۲ منزل در کازرون

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان از خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در ۲ منزل مطلع و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از این ۲ منزل، ۶۰۸ کیلوگرم لیموی عمانی، یک هزار و ۳۱۱ کیلوگرم گردو و ۴۷۵ عدد مهتابی صنعتی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: ارزش این اموال مکشوفه قاچاق طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در قیرو کارزین

سرهنگ دوم حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیرو کارزین گفت: ماموران انتظامی شهرستان قیرو کارزین طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده فروشان موادمخدر را در نقاطی از سطح این شهرستان اجرا کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، ماموران موفق شدند ۱۴ خرده فروش موادمخدر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، یک کیلو و ۸۲۲ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیرو کارزین خاطرنشان کرد: دستگیر شدگان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سارقان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون اموال مسروقه در دام پلیس لارستان

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: در پی به سرقت رفتن اموالی از یک کارخانه در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه روزی پلیس و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۵ متهم در این خصوص شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به سرقت اموال کارخانه اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، اموال مسروقه به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و به مالباخته تحویل داده شد.

سرهنگ امجدی گفت: کارخانه داران و شهروندان می‌توانند با رعایت اصول امنیتی و حفاظتی نظیر بکارگیری نگهبان، دوربین، قفل، حفاظ و نرده مناسب در پیشگیری از سرقت پلیس را یاری کنند و درصورت مشاهده اینگونه موارد مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار