سبد فروشی و شرط گذاری هنگام عرضه دارو تخلف است

قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سبد فروشی و شرط گذاری هنگام عرضه دارو چه به بخش دولتی و چه بخش خصوصی تخلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مجید محمودی قائم مقام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برخی از شرکت‌ها هنگام عرضه دارو اقدام به سبد فروشی و ایجاد شروطی مانند عرضه داروی خاصی به شرط خرید چند قلم داروی دیگری که ممکن است در انبار شرکت مانده باشند یا الزاماتی از این قبیل می‌کنند که کاملا تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت : طبق قوانین و مقررات سازمان غذا و دارو و به طور مستمر از شرکت‌های توزیع دارو و داروخانه‌ها بازرسی بعمل می‌آید و اگر واحد‌های نظارتی خارج از دانشگاه بخواهند از واحد‌های تحت نظارت دانشگاه بازرسی کنند قطعاً با هماهنگی و حضور نماینده معاونت انجام خواهد شد.

 حسین رضاپور مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو در ادامه عنوان کرد: مسئولین فنی شرکت‌ها باید مداخله خود را در امر توزیع و انبارش دارو‌ها بیشتر کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از موارد با گران شدن قیمت دارو‌ها شاهد خروج غیر قانونی دارو‌ها از شبکه رسمی توزیع هستیم. معاونت غذا و دار این موارد را رصد کرده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.

 وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق و توسعه و مسئول داروسازی بیمارستانی گفت:برای هیج خریدی بدون ثبت در سامانه الکترونیک امکان طی کردن مراحل مالی وجود ندارد و هر فاکتوری که از بیمارستان‌ها به معاونت ارسال می‌شود باید تاییدیه سامانه بر روی آن الصاق شده باشد.

 کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت:در حمل و نقل دارو از شرکت مبدأ به شرکت‌های مقصد مشکلاتی وجود دارد که درصدد هستیم این مشکلات را با هماهنگی و همکاری شرکت‌های توزیع برطرف نمائیم .

 

 

انتهای پیام/د

برخی از شرکت‌ها هنگام عرضه دارو اقدام به سبد فروشی و ایجاد شروطی می کنند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.